Convenio colectivo - Servi-Control Rubí SL, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2010
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5250 de 04/11/2008

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

RESOLUCIÓ

TRE/3214/2008, de 16 de juliol, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Servi Control Rubí, SL, per als anys 2008-2010 (codi de conveni núm. 0813772).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Servi Control Rubí, SL, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 12 de març de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Servi Control Rubí, SL, per als anys 2008-2010 (codi de conveni núm. 0813772) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 16 de juliol de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Servi-Control Rubí, SL, per als anys 2008-2010

Capítol 1

Extensió i eficàcia

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Conveni col·lectiu estableix les normes bàsiques de les relacions laborals entre Servi Control Rubí, SL i els seus treballadors, qualsevol que sigui la seva categoria.

Article 2

Àmbit territorial

El present Conveni afecta tots els centres de treball que estan compresos en l'àmbit de Catalunya.

Article 3

Àmbit d'aplicació personal

Les condicions de treball aquí regulades afectaran tots els treballadors inclosos en els àmbits funcional i territorial, excepte a qui es trobin compresos en les excepcions de l'article 1.3 de l'Estatut dels treballadors.

S'exclouen entre uns altres:

Els càrrecs d'alta direcció, alt govern i alt consell.

El personal tècnic al que se li encomani algun servei determinat, sense continuïtat en el treball ni subjecció a jornada i que, per això, no figuri en la plantilla de l'empresa.

Les persones que intervinguin en operacions mercantils per compte d'un o més empresaris, sempre que quedin personalment obligades a respondre de la bona fi de l'operació, assumint el risc i la seva ventura.

Els treballadors autònoms subjectes a relació mercantil, amb l'empresa respectiva.

Article 4

Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor en el moment que sigui signat per les parts, sigui quina sigui la seva data de publicació oficial. Tenint una vigència de 3 anys des d'1 de gener de 2008 al 31 de desembre de 2010.

Article 5

Denúncia i revisió

La denúncia on es proposi la iniciació, de negociació, revisió o prorroga haurà d'efectuar-se amb una antelació mínima de 3 mesos, respecte a la data del seu venciment davant l'autoritat laboral competent.

En el terme màxim de 2 mesos, des de la presentació de la denúncia, es lliurarà una Plataforma raonada sobre els punts d'aquesta i els punts a negociar. Les negociacions s'iniciaran als 13 dies hàbils de la presentació de l'esmentada Plataforma raonada.

Si les negociacions s'allarguen per un termini que excedeixi els 6 mesos, s'entendrà que aquest queda prorrogat fins que finalitzin les negociacions.

En cadascuna de les presumptes prorrogues i amb efectes de primers d'any que es tracti, els salaris vigents per l'aplicació d'aquest Conveni han de sofrir l'increment d'índexs de preus al consum real de l'any anterior en l'Autonomia de Catalunya.

Article 6

Garantia ad personam

S'han de respectar les situacions personals que en conjunt siguin més beneficioses que les fixades en el present Conveni i que s'haurien de mantenir estrictament com ad personam.

Les condicions pactades en aquest Conveni són absorbibles i compensables per qualsevol millora considerada en còmput anual que l'empresa hagi concedit als treballadors.

Tota disposició de rang superior al present Conveni que representi una millora a favor dels treballadors, i superin globalment els acords d'aquest Conveni, serà d'aplicació en el present Conveni a partir de la seva entrada en vigor.

Article 7

Vinculació a la totalitat

Les condicions que es pacten, qualsevol que sigui la seva naturalesa i contingut, constitueixen un conjunt unitari indivisible, i les parts que ho subscriuen accepten que les obligacions que recíprocament contreuen tenen una contraprestació equivalent amb els drets que adquireixen, considerant tot això en el seu conjunt i en còmput anual, sense que per tant els pactes que es formalitzen puguin ser interpretats o aplicats en forma aïllada i amb independència dels altres.

En el supòsit que la jurisdicció competent, en ús de les seves facultats, anul·lés o invalidés algun dels pactes continguts en el present Conveni, les parts negociadores consideraran si és vàlid per si solament la resta del text aprovat, o bé, si n'és necessària una nova, total o parcial renegociació.

Si es donés tal supòsit, les parts signatàries d'aquest Conveni es comprometen a reunir-se dintre dels 30 dies següents al de la fermesa de la resolució corresponent, a fi de resoldre el problema plantejat.

Si en el termini de 90 dies, a partir de la data de fermesa de la resolució en qüestió, les parts signatàries no arribessin a un acord, es comprometen a fixar un calendari de reunions per a la negociació del Conveni en la seva totalitat.

Article 8

Comissió Paritària

La Comissió Paritària entendrà obligatòriament i com tràmit previ, de quants dubtes i divergències puguin sorgir entre les parts, sobre qüestions d'interpretació d'aquest Conveni, sense perjudici que, conegut el dictamen de la Comissió Paritària, es puguin utilitzar les vies administratives i jurisdiccionals que corresponguin.

  1. Les funcions de la Comissió Paritària seran:

    1. Les de mediació, arbitratge i conciliació en els conflictes individuals o col·lectius que els siguin sotmesos.

    2. Les d'interpretació i aplicació dels pactes.

    3. Les de seguiment del conjunt dels acords.

  2. Els acords que adopti la Comissió Paritària en qüestions d'interès general es consideraran part del present Conveni col·lectiu i tindran la seva mateixa eficàcia obligatòria. Tals acords es remetran a l'autoritat laboral per al seu registre.

  3. La Comissió Paritària estarà composta per 3 representants de la part social i per 3 representants de l'empresa.

  4. Reglament de funcionament

    1. Reunions. La Comissió Paritària es reunirà:

      Per a l'exercici de les funcions assenyalades en l'acord precedent, apartats a) i b) quan li sigui requerida la seva intervenció.

      Per al cas de les funcions reflectides en l'apartat c) cada 6 mesos.

    2. Convocatòria. La Comissió Paritària serà convocada per qualsevol de les parts signants, bastant per a això una comunicació escrita en la qual s'expressaran els punts a tractar en l'ordre del dia, així com la data proposada.

      La Comissió Paritària es reunirà dintre del termini que les circumstàncies aconsellin en funció de la importància de l'assumpte, però en cap cas excedirà de 30 dies comptats a partir del requeriment.

      Si passat aquest termini de la Comissió Paritària no s'hagués reunit, s'entendrà esgotada la intervenció d'aquesta Comissió Paritària, podent l'interessat exercitar les accions que considerin pertinents.

    3. Quòrum assessors. Es considerarà vàlidament constituïda la Comissió quan assisteixi la majoria simple de cada representació. Les parts podran acudir a les reunions en companyia d'assessors.

    4. Validesa dels acords. Els acords de la Comissió requeriran, en qualsevol cas, el vot favorable de la majoria de cada representació. De cada reunió s'aixecarà acta, que serà signada per qui faci de secretari i per un representant de cada part.

    5. Domicili. El domicili de la Comissió es fixa a l'efecte de notificacions i convocatòries en el domicili situat en carrer Luxemburg, s/n, 3a planta, 08191 Rubí.

  5. Obligatorietat de submissió a la Comissió Paritària

    Les parts s'obliguen a sotmetre a la Comissió Paritària totes les qüestions d'interès general que se suscitin amb caràcter previ a la via judicial o administrativa, sense prejudici de l'exercici dels drets individuals o col·lectius.

    Capítol 2

    Organització del treball

Article 9

Direcció i control del treball

L'organització del treball en cadascuna de les seccions i dependències de treball és facultat exclusiva de la Direcció de l'empresa i en la seva conseqüència té el deure d'organitzar-lo de manera que pugui assolir el màxim rendiment en tots els aspectes: recursos humans, materials, productivitat, qualitat, etc. Fins al límit racional i científic que permetin els elements de què disposa i la necessària col·laboració del personal per a aquesta finalitat.

Les facultats de l'empresari arriben, entre unes altres, a:

  1. Qualificació del treball, segons qualsevol dels sistemes internacionals admesos.

    ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR