Convenio colectivo - Ajuntament de Lliçà dAmunt, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2010
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5251 de 05/11/2008

RESOLUCIÓ

TRE/3260/2008, de 25 de juliol, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt per als anys 2008-2010 (codi de conveni núm. 0810342).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 11 de maig de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt per als anys 2008-2010 (codi de conveni núm. 0810342) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 25 de juliol de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt per als anys 2008-2010.

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit personal

Les disposicions d'aquest Conveni són d'aplicació i vinculen al personal laboral al servei de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt. En totes aquelles qüestions no especificades en aquest Conveni els serà d'aplicació el Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març (text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors).

Article 2

Vigència i durada

  1. El present Conveni tindrà una duració de 3 anys, i entrarà en vigor a partir de la seva signatura i de l'aprovació formal per l'òrgan competent de la corporació, llevat dels aspectes pels quals s'estableixi una altra data, i tindrà una vigència fins al 31 de desembre de 2010.

    Es considerarà prorrogat, en tota la seva extensió, per períodes anuals successius si no existís denuncia expressa de qualsevol de les 2 parts sobre la rescissió o revisió, formulada per qualsevol d'elles amb una antelació mínima de 2 mesos a la data del venciment.

  2. Els imports que es recullin en els diferents apartats d'aquest Conveni s'incrementaran anualment segons el que determini la legislació vigent de pressupostos generals de l'Estat per a cada exercici pressupostari.

  3. Garanties. Es respectaran, a títol estrictament personal, les condicions més beneficioses de treball, econòmiques i socials així com els drets adquirits per sobre del present Conveni col·lectiu per qualsevol altre contracte, acord o disposició que no vulneri el dret administratiu o laboral.

    Les condicions d'aquest Conveni col·lectiu poden ser modificades per millores establertes en normes amb rang de llei.

  4. Vinculació a la totalitat. El present acord forma un tot únic i indivisible, i com tal, per la seva aplicació, ha de ser objecte de consideració global i conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i drets regulats i pactats, no poden se aïlladament considerats.

Article 3

Comissions

Per tal de fer el seguiment i desenvolupament d'aquest Conveni es creen les següents comissions que es gestionaran segons el reglament intern de cadascuna.

En cas de manca d'acord en el si de la Comissió sobre la interpretació o aplicació ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment de la discrepància als procediments de conciliació i mediació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

3.1. Comissió d'Interpretació, Estudi i Seguiment

Aquesta Comissió té per objecte la interpretació, estudi i seguiment del Conveni.

3.2. Comissió de Descripció i Valoració de Llocs de Treball

Aquesta Comissió té per objecte el manteniment, valoració i actualització de la descripció dels llocs de treball.

3.3. Comissió de Formació

Aquesta Comissió ha de tractar els temes de formació i reciclatge dels treballadors municipals i comptarà amb una dotació pressupostària la quantitat econòmica anual de la qual es determinarà en el seu reglament intern.

3.4. Comissió Social i de Cobertura Sanitària

Es constitueix la Comissió de Fons Social i Cobertura Sanitària i comptarà amb una dotació pressupostària anual que es determinarà en el seu reglament intern.

Capítol 2

Retribucions

Article 4

Política retributiva per als anys 2008-2010

  1. Per al període de vigència d'aquest Conveni, l'increment retributiu sobre tots els conceptes de caràcter fix i periòdic serà el que estableixi la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a cada exercici.

  2. S'acorda implementar una nova política retributiva per a tot el personal de l'Ajuntament de Lliçà d''Amunt, resultant de la valoració de llocs de treball que s'està portant a terme i encaminada a equiparar progressivament els règims de personal funcionari i laboral.

Article 5

Antiguitat

Es reconeixerà l'antiguitat de tot el personal laboral al servei de l'Ajuntament en el transcurs de 3 anys de manera progressiva i tal i com es relaciona a continuació;

Any 2008; reconeixement d'un 20%

Any 2009; reconeixement d'un 60%

Any 2010; reconeixement d'un 100%

Acordant així, que finalitzats els 3 anys de vigència d'aquest Conveni, el personal laboral tindrà reconeguts i percebrà les quantitats totals corresponents als triennis que correspongui en cada cas.

A partir de llavors, aquests imports s'incrementaran anualment segons el que determinin les lleis de pressupostos generals de l'Estat per a cada exercici pressupostari.

Article 6

Serveis extraordinaris

Es consideren serveis extraordinaris aquells que excepcionalment, per motiu d'urgència i sempre mitjançant autorització, puguin fer-se a més de la jornada habitual de treball.

No es consideraran hores extraordinàries aquelles hores que realitzin fora de la jornada laboral les persones que ocupin llocs de treball de responsabilitat (ho determinarà la valoració de llocs de treball) ja que, aquestes tasques es troben remunerades amb un complement addicional en el full salarial.

Els llocs de treball que ocupin els tècnics amb complement de disponibilitat i/o flexibilitat i que hagin de compensar les hores extraordinàries treballades, ho faran a raó d'1 hora treballada per 1 hora festiva.

No obstant això, i amb l'objectiu d'afavorir la creació de llocs de treball, es tendirà a limitar els serveis extraordinaris. Per tant, en cap cas la prestació de serveis extraordinaris no tindrà caràcter habitual i continuat, i es limitarà a casos d'urgència.

S'intentarà que les hores realitzades com a extraordinàries siguin compensades amb dies festius no retribuïts, d'acord amb el barem següent:

Per cada hora en dia feiner: 1 hora 30 minuts festius.

Per cada hora nocturna en dia feiner o diürna en festiu: 1 hora 45 minuts festius.

Per cada hora nocturna en dia festiu: 2 hores festives.

Es considerarà horari nocturn els treballs realitzats entre les 22 hores i les 6 hores.

Les hores extraordinàries es realitzaran sempre amb el consentiment del cap d'àrea o regidor/a corresponent, així mateix es gaudiran com a festius de comú acord amb el responsable d'àrea corresponent i l'Àrea de Recursos Humans i es tindrà sempre en compte les necessitats del servei.

En els supòsits de causes imprevistes, com malaltia o accident que suposin una absència llarga en el temps del lloc de treball s'haurà de contractar temporalment, en el termini més breu possible, una substitució abans que el personal de l'Ajuntament hagi de realitzar serveis extraordinaris.

En el supòsit que les tasques realitzades com a extraordinàries s'hagin de compensar econòmicament, es farà segons el quadre de gratificacions que es detalla;

F: feiners; FN: feiners nocturns; FE: festius; FEN: festius nocturns; DF: diürns Festa Major, festes de Nadal, Cap d'Any i Reis; NF: nocturns Festa Major, festes de Nadal, Cap d'Any i Reis. Euros.

F

FN

FE

FEN

DF

NF

Grups A1, A2

18

22

22

28

26

32

Grups C1, C2 i APG

14

18

18

23

21

26

Article 7

Dietes i quilometratge

Les indemnitzacions per aquest concepte, segons les determinacions de la Llei, s'estableixen en les següents quantitats:

0,319 euros per km.

113,22 euros per dieta i 25,5 euros per mitja dieta.

Sempre que existeixi la possibilitat raonable d'utilitzar els mitjans de transports públics per efectuar els desplaçaments per raons de treball, aquest sistema serà el que s'haurà d'utilitzar, i per tant no generarà dret de compensació per quilometratge. El cost d'aquest desplaçament serà assumit per l'Ajuntament.

Article 8

Pagues extraordinàries

El personal laboral percebrà anualment 2 pagues extraordinàries, les quals els meritaran els mesos de juny i desembre (es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR