Convenio colectivo - Transport de Mercaderies per Carretera i Logística, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5258 de 14/11/2008

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

RESOLUCIÓ

TRE/3377/2008, de 10 d'octubre, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector de transports de mercaderies per carretera i logística, de la província de Tarragona, per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 4301325).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de sector de transports de mercaderies per carretera i logística, subscrit per part del sector per FEAT i per part dels treballadors pels sindicats d'UGT i CCOO en data 2 d'octubre de 2008 i presentat per aquestes parts en data 7 d'octubre de 2008, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors; l'article 2b del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; els articles 68.5 i 170.1 e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i la Resolució TRE/1398/2002, de 30 d'abril, de delegació de competències en matèria de relacions laborals als Serveis Territorials a Tarragona, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de sector de transports de mercaderies per carretera i logística, de la província de Tarragona, per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 4301325), al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Tarragona, 10 d'octubre de 2008

Josep Maria Solanes Segura

Director dels Serveis Territorials a Tarragona

Traducció del text literal signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del sector de transport de mercaderies per carretera i logística de la província de Tarragona per als anys 2008, 2009, 2010 i 2011.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial

Les normes d'aquest Conveni s'han d'aplicar a tota la província de Tarragona.

Article 2

Àmbits funcional i personal

Aquest Conveni obliga totes les empreses i els treballadors l'activitat dels quals és el transport de mercaderies per tota classe de vies terrestres, en vehicles automòbils que circulen sense camí de rodada fix i sense mitjans de captació d'energia, així com les activitats que la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació dels transports terrestres, denominada com auxiliars i complementàries del transport de mercaderies, el transport de mobles, mudances, guardamobles i transports especials.

El Conveni afecta la totalitat del personal de les empreses compreses per aquest Conveni, i afecta tant els treballadors fixos com els eventuals o interins que actualment presten serveis laborals, així com els que ingressin en aquestes empreses durant la vigència del Conveni.

Article 3

Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor amb caràcter general el dia 1 de gener de 2008, independentment de la data en què es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i la seva durada és fins al 31 de desembre de 2011.

Article 4

Denúncia

La denúncia per a la rescissió o la revisió d'aquest Conveni, la pot formular qualsevol de les parts, mitjançant un escrit raonat en què s'han d'indicar o bé la rescissió del Conveni, o bé, de forma detallada, els punts objecte de la revisió. La denúncia ha d'ésser notificada a l'altra part amb una antelació mínima de 3 mesos a la data del seu venciment inicial o la de qualsevol de les seves pròrrogues, de tres meses.

Una vegada denunciat el Conveni, i mentre no s'assoleixi l'acord exprés, perden vigència les seves clàusules obligacionals, mantenint-se en vigor, en defecte de pacte, el seu contingut normatiu.

Article 5

Pròrroga

En cas que cap de les parts legitimades denunciï aquest Conveni en el termini fixat per a això, aquest s'ha d'entendre prorrogat tàcitament per períodes d'una anualitat, sense cap modificació dels seus conceptes, mòduls i retribucions, en defecte de pacte.

Article 6

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible. A l'efecte de la consideració pràctica, s'han de considerar globalment.

En cas que per resolució administrativa o judicial algun dels pactes d'aquest Conveni sigui considerat nul o sigui modificat, el Conveni perd, sense cap excepció, la seva eficàcia, i si s'escau la constitució, de nou, de la Comissió deliberant a fi de tornar-se a negociar el contingut.

Article 7

Prelació de normes

Allò convingut per les parts d'aquest Conveni regula amb caràcter preferent i prioritari les relacions entre l'empresa i els treballadors en totes les matèries compreses en el seu contingut.

En tot allò que no preveu aquest Conveni s'han d'aplicar les disposicions legals vigents que corresponguin i l'Acord general per a les empreses de transport de mercaderies per carretera.

Article 8

Garantia personal

Cal respectar les situacions personals que superin les del Conveni amb caràcter global, i s'han de mantenir estrictament ad personam.

Article 9

Clàusula d'inaplicació econòmica

  1. Per a aquelles empreses que es trobin en situació de pèrdues i altres causes, reconegudes i constatades pels treballadors i empreses mitjançant l'aportació de documentació presentada en els dos darrers exercicis davant els organismes oficials (Ministeri d'Hisenda o Registre Mercantil), podran desvincular-se dels compromisos en matèria salarial i règim econòmic continguts al present Conveni.

    Amb aquesta finalitat l'empresa haurà de lliurar als representants legals dels treballadors o, si no en tenen, a aquests, la documentació a la qual es fa referència en el paràgraf anterior, i els treballadors s'han de comprometre a mantenir la necessària reserva. En el moment que l'empresa comuniqui la seva intenció d'iniciar el procés de negociació en el seu si, ho comunicarà, a efectes informatius, a la Comissió Paritària del Conveni.

    Una vegada constatada la situació de l'empresa, ambdues parts acordaran l'aplicació quantitativa de la present clàusula d'inaplicació econòmica. Aquest procés no serà superior a 30 dies.

  2. En cas de desacord entre les parts, ambdues ho plantejaran a la Comissió Paritària que resoldrà en un termini màxim de 15 dies, i si persisteix el desacord, empresa i treballadors es sotmetran a la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya.

  3. A les empreses en les quals s'acordi l'aplicació de la clàusula d'inaplicació econòmica, es crearà una Comissió de seguiment, integrada pels representants de les parts, per vetllar pel compliment de l'acord assolit.

Article 10

Subrogació de treballadors en activitats logístiques

  1. Els operadors logístics que tinguin per activitat exclusiva la gestió de serveis aliens, i que per això tinguin en part o en la seva totalitat la plantilla assignada a aquest fi, mitjançant un contracte d'arrendament de serveis escrit i específic amb un client determinat, i amb una vigència superior a un any, les parts signants del present Conveni acorden que en el cas de produir-se noves licitacions sobre el servei origen del contracte, la nova empresa que substitueixi a l'anterior titular d'una concessió del servei logístic, adscriurà a la seva plantilla el personal que pertanyi a la del centre o centres de treball afectats per la successió del servei, i se subrogaran en els drets i obligacions derivats de la relació laboral existent sempre que els treballadors esmentats hagin realitzat la seva activitat en aquest centre almenys durant els sis mesos anteriors a la finalització del contracte.

    Els treballadors que en el moment del canvi de la titularitat tenint suspès el seu contracte de treball per excedència, vacances o qualsevol altra causa, passaran a estar adscrits a l'empresa entrant sempre que els esmentats treballadors hagin realitzat la seva activitat en aquest centre almenys durant els sis mesos anteriors a la finalització del contracte, i es computarà a aquests efectes el període que hagi romàs en IT, excedència, vacances o qualsevol de les situacions que produeixi la suspensió del contracte de treball. De la mateixa manera quedaran adscrits a la plantilla de l'empresa entrant els treballadors contractats amb contractes d'interinitat per a substituir al personal que es trobi en alguna de les situacions previstes en el paràgraf anterior i mentre que la seva relació laboral es mantingui vigent i amb independència de l'antiguitat en el centre.

  2. No obstant això, queden exempts d'aquesta adscripció:

    1. Els operadors logístics que siguin propietaris d'actius del centre de treball, com instal·lacions, que no tinguin la consideració de simples millores o reparacions sobre les existents, o maquinària que per la seva naturalesa no sigui susceptible de trasllat a altres centres de treball de l'operador sortint. En aquests casos el nou licitador haurà de com a mínim mantenir les condicions socials pactades amb anterioritat entre l'operador sortint i la representació dels treballadors del centre.

    2. El personal que l'operador logístic consideri pot mantenir en plantilla en un altre centre de treball dintre de l'àmbit geogràfic d'aplicació del present Conveni.

    3. El personal que per l'específica funció que realitzen, superin en la seva activitat el límit del centre o...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR