Convenio colectivo - Empleats Públics de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4982 de 05/10/2007

RESOLUCIÓ

TRE/2929/2007, de 7 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt per als anys 2003-2006 (codi de conveni núm. 0814422).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 7 de maig de 2003, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 68/2004, de 20 gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat; el Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat; el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuració parcial del Departament de Treball i Indústria; el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 570/2006, de 19 de desembre, d'estructuració del Departament de Treball,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt per als anys 2003-2006 (codi de conveni núm. 0814422) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 7 de març de 2007

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt per als anys 2003-2006

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

El present Conveni col·lectiu serà d'aplicació al personal que, amb relació jurídica laboral, lliura els seus serveis a l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt. Queden exclosos de l'àmbit del present Conveni els contractes d'alta direcció i el personal designat per a llocs de treball de confiança.

Article 2

Àmbit territorial

Les normes del present Conveni col·lectiu afecten els centres de treball dependents de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, qualsevol que sigui la seva ubicació o la seva situació geogràfica.

Article 3

Àmbit temporal

  1. La durada del present Conveni col·lectiu és de 4 anys, iniciant-se la seva vigència l'1 de gener de 2003 i finalitzant la seva vigència el 31 de desembre de 2006, tret d'aquells articles en els quals expressament s'estableixin diferents períodes de vigència.

  2. El present Conveni es prorrogarà anualment de forma tàcita, tret de denúncia per escrit d'alguna de les parts. Aquesta denúncia s'haurà de fer amb 3 mesos d'antelació a la data del final de la seva vigència i amb indicació, si fos necessari, de les matèries objecte de la denúncia. L'escrit de denúncia es presentarà davant del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, dins del mateix termini, comunicant-la seguidament a l'altra part.

  3. No obstant això, denunciat el Conveni i fins a l'aprovació expressa d'un altre text, romandrà la seva plena vigència fins a l'aprovació del nou Conveni col·lectiu, el qual quedarà resolt en un màxim de 6 mesos.

  4. El present Conveni serà d'aplicació a partir del dia següent a la signatura de les parts, prèvia aprovació del Ple de l'Ajuntament i posterior enregistrament al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i publicació al seu Diari Oficial. No obstant això, serà amb efecte retroactiu en data 1 de gener de 2003.

Article 4

Dret supletori

Per als supòsits no previstos en la present norma reguladora serà d'aplicació l'Estatut dels treballadors i altres normes laborals vigents a cada moment.

Article 5

Clàusula de garantia ad personam

Es respectaran i romandran estrictament, com a garantia ad personam les situacions i condicions personals que excedeixin globalment allò pactat en aquest Conveni amb anterioritat.

Article 6

Compensació i absorció

En tots els casos operaran la compensació i absorció, sempre que els salaris realment abonats al treballador per l'Ajuntament, en el seu conjunt i còmput anual siguin més favorables per a ell que els fixats en el present Conveni.

Article 7

Vinculació a la totalitat

El present Conveni col·lectiu constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts, i com a tal, no es pot pretendre l'aplicació aïllada d'una o de diverses de les seves normes, oblidant la resta, sinó que a tots els efectes haurà de ser aplicat i observat en la seva integritat.

Article 8

Comissió Paritària

  1. Als efectes del coneixement i resolució dels conflictes derivats de l'aplicació, interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància amb caràcter general del present Conveni, en el termini de 15 dies hàbils comptats des del dia següent a la seva aprovació, es designarà una Comissió integrada per 2 representants de l'Administració i 2 representants dels delegats de personal. A les sessions podran assistir els delegats de les sessions legalment constituïdes amb veu però sense vot i altres membres de l'equip de Govern amb veu però sense vot. Els vocals podran ser substituïts en qualsevol moment, a petició de la part a qui representen i haurà de ser comunicada per escrit a l'altra part.

  2. Prèvia petició per escrit d'una de les parts, la reunió s'haurà de celebrar dins dels 4 dies hàbils següents a la recepció de la sol·licitud de la convocatòria.

    La sol·licitud de convocatòria de la reunió haurà de dirigir-se a la resta de vocals no promotors, havent de constar la determinació clara i detallada dels assumptes que es sotmetran a la seva consideració, així com la identificació dels vocals que la promoguin.

  3. L'adopció vàlida d'acords per part de la Comissió, requerirà el vot favorable de la majoria absoluta, 2/3 dels vocals assistents.

  4. A la Comissió se li atribueixen el coneixements de les següents qüestions:

    1. L'acomodació del contingut del Conveni col·lectiu a les reformes legislatives que es puguin produir.

    2. L'adequació dels increments salarials anuals.

    3. L'arbitratge de les qüestions que les parts sotmetin a la seva consideració.

    4. Les que li siguin atribuïdes pel present Conveni col·lectiu.

  5. Qualsevol de les parts podrà comptar, prèvia comunicació per escrit a l'altra part, dins dels 2 dies hàbils anteriors a la celebració de la reunió de la Comissió, amb l'assessorament d'un expert, que tindrà dret a veu però no a vot.

Article 9

Remissió al Consorci d'Estudis de Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL)

Les parts negociadores del present Conveni pacten expressament i voluntàriament el sotmetiment a l'òrgan de mediació i conciliació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), en aquells casos en els quals no hi hagi acord en l'aplicació o interpretació ni encara que sigui mitjançant la Comissió d'Interpretació i Seguiment de l'Acord de Condicions de Treball, tant si estan regulades pel Conveni, com si interessen a l'aplicació normativa que afecta a la relació laboral.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 10

Jornada de treball

  1. La jornada de treball ordinària màxima serà:

    1. Per a l'any 2003, de 39 hores setmanals.

    2. Per s l'any 2004, de 38 hores i 30 minuts setmanals.

    3. Per a l'any 2005, de 38 hores setmanals.

    4. Per a l'any 2006, de 37 hores i 30 minuts setmanals.

  2. S'estableix un descans mínim setmanal de 36 hores.

  3. Entre el final d'una jornada i l'inici de la següent, hauran de transcórrer un mínim de 12 hores.

  4. La jornada màxima anual de treball efectiu per a l'any 2003, s'estableix en 1.685 hores. La jornada màxima anual s'estableix seguint la fórmula següent: [A- (FN +FA + FL +V +S + D) ] X H = Jornada màxima anual

    Essent:

    FN= Dies festius nacionals

    FA= Dies festius autonòmics

    FL= Dies festius locals

    V= Dies de vacances

    S= Dissabtes

    D= Diumenges

    A= Dies naturals anuals

    H= Nombre d'hores de treball diàries.

  5. El personal subjecte a règim de torns tindrà caps de setmana de treball alternatius. Qualsevol canvi de torn entre 2 treballadors haurà de ser notificat i aprovat prèviament pel cap de secció que correspongui.

  6. S'estableix un horari flexible de 30 minuts anteriors o posteriors a l'horari ordinari en aquells departaments del consistori els quals que, per motiu d'atenció al públic, fos possible. Aquest horari flexible haurà de ser comunicat pel treballador amb antelació a l'alcalde o regidor que correspongui, qui l'autoritzarà per escrit, tenint en compte que en cap cas la realització de la jornada flexible podrà comportar la no obertura del departament en qüestió durant...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR