Convenio colectivo - Personal laboral de l'Ajuntament de Vidreres, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5003 de 07/11/2007

RESOLUCIÓ

TRE/3313/2007, de 5 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vidreres per a 2006-2007 (codi de conveni núm. 1701932).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vidreres, subscrit d'una banda per l'Ajuntament i de l'altra pels representants dels treballadors el dia 19 de febrer de 2007, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 199/2007, de 10 de setembre; l'article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vidreres per a 2006-2007 (codi de conveni 1701932) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball de Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que l'esmentat Conveni es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 5 d'octubre de 2007

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials de Treball

a Girona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

Col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vidreres 2006-2007

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Finalitats

El present Conveni té com a objectiu primordial, que ha de presidir la seva interpretació, assolir les finalitats següents:

1. La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Vidreres, per solucionar els problemes de tot ordre que planteja la multiplicitat de reglamentacions de treball aplicables a aquests treballadors, d'acord amb la diversitat de les activitats que realitzen.

2. L'assimilació progressiva i paulatina del règim jurídic del personal laboral al del personal funcionari en tot allò que permeti la seva especial naturalesa i condició.

Article 2

Àmbit personal i funcional

El conjunt d'aquest Conveni s'ha d'aplicar a tot el personal contractat en règim laboral que presti els seus serveis a l'Ajuntament de Vidreres.

Article 3

Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor, una vegada firmat per la Mesa de Negociació, a partir de la seva aprovació definitiva pel Ple Municipal. Té vigència des de l'1 de gener de 2006 fins al 31 de desembre del 2007.

Article 4

Denúncia i pròrroga del Conveni

Aquest Conveni queda prorrogat per tàcita reconducció, per períodes successius de 2 anys, si cap de les parts no formula cap denuncia de revisió o resolució abans de l'1 d'octubre de cada any.

Un cop denunciat, aquest Conveni segueix vigent, a tots els efectes, fins a l'entrada en vigor del nou pacte signat

Article 5

Condicions més beneficioses i garantia personal

Aquest Conveni no afecta les condicions més beneficioses del personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals o normes convencionals i pel que fa als usos i els costums.

Article 6

Comissió Paritària de Personal

Aquest Conveni s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i tenint en compte els objectius que es persegueixen en signar-lo.

En un termini de 15 dies a partir de l'aprovació del Conveni s'ha de constituir una Comissió Paritària integrada per 2 representants dels treballadors i 2 representants electes de l'Ajuntament. Ambdues parts poden utilitzar els serveis d'assessors, amb veu i sense vot.

Les reunions de la Comissió s'han de fer a petició de qualsevol de les parts, dins del termini de 7 dies a partir de la petició i en el dia i hora convingut per ambdues parts.

La Comissió ha de començar a reunir-se a partir del 1r trimestre de 2007, per analitzar temes de matèria de personal amb la finalitat d'homogeneïtzar criteris relatius a les promocions de personal, la productivitat, la valoració dels llocs de treball, la formació continua, els fons socials, la flexibilitat horària, el compliment d'obligacions laborals, la seguretat i higiene i altres que es puguin proposar.

Capítol 2

Condicions econòmiques

Article 7

Retribucions

L'increment retributiu ha de ser el que marqui Llei de Pressupostos generals de l'Estat, per a tot el personal al servei de l'Administració pública. Així mateix els augments posteriors fins que es signa un altre Conveni han de ser els que marquin aquests pressupostos, i respecte a les quantitats retributives són les que figuren en l'Annex I i que s'han d'actualitzar anualment.

Sempre que referents legals o administratius de l'Estat o de la Generalitat de Catalunya ho possibilitin s'estableix una clàusula de revisió salarial pel supòsit que l'IPC a final de l'exercici superi l'increment retributiu aplicat. En tal cas, la diferència percentual s'ha d'aplicar amb efectes de l'1 de gener següent, sobre la mateixa base de l'increment salarial de l'exercici anterior, una vegada es faci públic l'IPC.

Els augments que pertoquin pel proper exercici s'han de calcular a partir de les retribucions salarials resultants de la revisió referida. La desviació produïda ha de ser amb caràcter consolidable.

S'estableix un fons de maniobra addicional no superior a l'1,5% de la massa salarial, definida d'acord amb el que estableix l'article 19.3 de la Llei 61/2003, de Pressupostos Generals de l'Estat, per a satisfer desviacions a la homogeneïtat que determina l'article 19.2 i les previsions per l'adequació dels continguts dels llocs de treball o el grau de consecució dels objectius fixats a cada programa, que recull l'article 19.4 de la mateixa llei per a l'any 2004.

L'import restant d'aquest fons ha d'anar destinat al fons de pensions.

S'ha d'establir en Comissió Paritària la interpretació que es derivi del paràgraf anterior, així com l'aplicació de les diferències percentuals o lineals previstes que tenen efectes des de l'1 de gener de cada exercici de vigència.

Article 8

Sou i pagues extraordinàries

El sou queda determinat pel grup d'assimilació que tingui establert la plaça que ocupi el/la treballador/a de la plantilla de personal. Els diferents grups d'assimilació estan determinats en l'art. 25 de la Llei 30/1984, de mesures per a la reforma de la Funció pública, i la quantia del sou l'estableix anualment la Llei de pressupostos generals de l'Estat.

Totes les pagues s'han d'ingressar com a data límit l'antepenúltim dia hàbil del mes.

Quan es desenvolupin funcions de categoria superior, s'ha de percebre el salari d'aquesta encara que es mantingui la mateixa categoria.

Les pagues extraordinàries són 2 i es meriten els mesos de juny i desembre. L'import de cada paga és la suma de tots els conceptes salarials.

El personal de nou ingrés ha de percebre la part proporcional en funció del temps treballat, tant de paga extraordinària com del seu increment.

Article 9

Antiguitat

La valoració de l'antiguitat ha de ser d'acord amb els triennis i pels imports fixats per als funcionaris en la Llei de Pressupostos de l'Estat segons els diferents grups.

Es meriten des de la data d'ingrés.

La valoració de l'antiguitat s'ha de fer sobre la base dels triennis i pels imports fixats per als funcionaris en la Llei de Pressupostos de l'Estat segons els diferents grups. S'acredita des de la data d'ingrés.

El personal amb 15 anys de servei pot gaudir d'1 dia més de vacances a l'any.

El personal amb 20 anys de servei pot gaudir de 2 dies més de vacances a l'any.

El personal que porti 25 anys de servei pot gaudir de 3 dies més de vacances a l'any.

El personal amb 30 anys de servei pot gaudir de 4 dies més de vacances a l'any.

El personal amb 25 anys de servei, té dret a una gratificació de mitja mensualitat (que ha de cobrar automàticament en complir-los) o de 2 setmanes de vacances que tria el/la treballador/a afectat/ada. També es pot beneficiar d'aquest punt el personal que hagi superat els 25 anys de servei abans de la signatura del present Conveni.

Article 10

Complement de destinació

És el concepte destinat a retribuir el nivell orgànic corresponent al lloc de treball que s'ocupi. El nivell l'assigna el Ple de la Corporació mitjançant la relació de llocs de treball, classificant cada lloc en un dels 30 nivells que estableix la normativa estatal de funció pública, i dins dels límits mínims i màxims que determina el RD 861/1986.

El seu import queda fixat per a cada nivell en la Llei de pressupostos generals de l'Estat de cada any.

Els complements de destí mínims i màxims fixats en funció dels grups de titulació són, a partir de l'1 de gener de 2006, els següents:

Grup

Nivell mínim

Nivell màxim

A

22

30

B

18

26

C

14

22

D

12

17

E

10

14

El nivell aplicable a cada treballador/ora queda establert després de realitzar la valoració de llocs de treball i ha de figurar en el catàleg o relació de llocs de treball.

En cas que no es portés a terme la valoració de llocs de treball, per raons determinades, s'han de portar a terme Comissions Paritàries que han de negociar els complements de destinació del personal.

Article 11

Complement específic

El complement específic està destinat a retribuir les condicions particulars d'alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat.

La seva quantia ha de ser la pactada en...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR