Convenio colectivo - Flequeria de les comarques de Lleida, Lérida

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5011 de 19/11/2007

RESOLUCIÓ TRE/3455/2007, de 17 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector d'indústries de flequeria de les comarques de Lleida per als anys 2007 i 2008 (codi de conveni núm. 2500225). Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector d'Indústries de flequeria de les comarques de Lleida, subscrit per les parts negociadores el dia 20 de setembre de 2007, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball, i l'article 170 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació, Resolc: .1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector d'indústries de flequeria de les comarques de Lleida, per als anys 2007 i 2008 (codi de conveni núm. 2500225), al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Lleida. .2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Lleida, 17 d'octubre de 2007 Pilar Nadal i Reimat Directora dels Serveis Territorials a Lleida en funcions Traducció del text original signat per les parts CONVENI col·lectiu d'àmbit provincial per a les indústries de flequeria de les comarques de Lleida (d'1.1.2007 a 31.12.2008). Capítol 1 Disposicions generals Article 1 Àmbit funcional Aquest Conveni regularà les relacions laborals entre les empreses i els establiments dedicats a l'elaboració i/o venda de pa, com també les empreses denominades croissanteries i els treballadors que hi prestin els seus serveis. Article 2 Àmbit territorial Aquest Conveni afectarà totes les empreses els centres de treball de les quals radiquen a Lleida i a la seva província. Així mateix, aquest conveni queda obert en el seu àmbit d'aplicació a qualsevol adhesió, per part dels treballadors d'altres províncies. Article 3 Àmbit personal Aquest Conveni obliga tant els empresaris com els treballadors dels anteriors centres de treball, sigui quina sigui la seva categoria professional, que durant la seva vigència treballen sota la dependència i per compte de les empreses afectades. Article 4 Vigència, duració i pròrroga Aquest Conveni tindrà una vigència de dos anys, des de l'1 de gener de 2007 fins al dia 31 de desembre del 2008. La denúncia d'aquest conveni es produeix de manera automàtica dins el mes immediatament anterior al termini de la seva vigència sense necessitat de comunicació entre les parts. A la finalització del conveni col·lectiu i mentre no se'n negociï un de nou quedaran vigents amb el mateix contingut que el conveni anterior, tant les clàusules normatives com les obligacions. Article 5 Cessaments voluntaris Els treballadors que cessen voluntàriament al servei de l'empresa ho han de comunicar a l'empresa amb 15 dies d'antelació. Si el treballador no compleix aquesta obligació, l'empresa té dret a descomptar-li de la liquidació l'import del salari d'un dia per cada dia de retard en el preavís. En el cas que presti serveis durant els primers quinze dies, el preavís és de 48 hores. L'empresa està obligada a entregar als treballadors que cessen voluntàriament la liquidació dos dies abans del cessament, a fi que puguin fer les consultes que creguin oportunes. Un cop transcorregut aquest termini, la liquidació es fa efectiva. Si l'empresa no compleix aquest requisit, abonarà aquestes quantitats amb l'increment del 10%. Article 6 Compensació i absorció Les condicions econòmiques i socials pactades en aquest Conveni formen un tot o unitat indivisible i es consideren, globalment, en còmput anyal, a efectes de la seva aplicació pràctica. Les millores econòmiques que estableix aquest Conveni són absorbibles per aquelles a què el treballador tenia dret en el moment de la seva entrada en vigor. Article 7 Condicions més beneficioses Totes les condicions d'aquest Conveni tenen la consideració de mínimes. Per tant, es respecten en tota la seva integritat .ad personam. els pactes, les clàusules, les condicions i les situacions actuals reconegudes individualment entre els treballadors i les empreses, el còmput anual de les quals, en el seu conjunt, sigui més beneficiós. Article 8 Comissió paritària En el moment de l'aprovació d'aquest Conveni per l'autoritat laboral competent, es crea una Comissió paritària de Conveni com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància per al seu compliment. Les funcions de la Comissió paritària són les següents: a) Interpretació del text del Conveni. b) Arbitratge de les qüestions o dels problemes sotmesos a la seva consideració per les parts o en els supòsits que preveu aquest Conveni. c) Vigilància del compliment de tot el que s'ha pactat. d) Estudi de l'avaluació de les relacions entre les parts contractants. e) Qualsevol altra activitat que tingui com a objectiu una eficàcia més gran del conveni. La Comissió s'ha de reunir obligatòriament a petició de qualsevol de les parts en el termini de 7 dies com a màxim. A les reunions de la Comissió paritària poden assistir assessors de les centrals sindicals deliberants (CCOO i UGT). La Comissió paritària està constituïda per un president, un secretari i quatre vocals, en representació igual d'empresaris i treballadors. El president és el de la Comissió Deliberadora del conveni i assisteix a les reunions amb veu però sense vot. Els vocals empresaris tenen el seu domicili al local social del Gremi Provincial de Forners. Els vocals treballadors tenen el domicili als locals socials dels sindicats (CCOO i UGT). Ambdues parts, l'empresarial i la treballadora han de comunicar a la Comissió paritària del conveni els dubtes, les discrepàncies i els conflictes que poden produir-se com a conseqüència de la interpretació del conveni, a fi que aquesta Comissió emeti dictamen o actuï de forma reglamentària, sense que això dificulti les accions administratives o jurisdiccionals de qualsevol de les parts. Capítol 2 Règim de treball Article 9 Jornada laboral La jornada laboral és de 40 hores setmanals que en còmput anyal es fixa en 1.806 hores. a) Quan per disposició legal es modifiqui la jornada laboral, s'ha d'aplicar la nova Llei. b) El personal té dret després de la quarta hora treballada, a 20 minuts per a l'entrepà, i s'han d'efectuar els torns corresponents. En totes les indústries afectades per aquest Conveni es respectarà l'horari habitual d'entrada al treball. Article 10 Vacances El personal adscrit a aquest Conveni té dret a 30 dies naturals de vacances l'any. Si l'antiguitat a l'empresa és inferior a un any té dret a la part proporcional corresponent. a) Les vacances s'efectuen dins el període que pacti l'empresa amb el treballador. b) En el cas que no hi hagi acord el treballador fixarà 15 dies i la resta dels 15 dies les fixarà l'empresa. c) Quan el període de vacances fixat en el calendari de vacances de l'empresa coincideixi amb una incapacitat temporal per embaràs, part o lactància natural o amb el període de suspensió per maternitat, adopció o acolliment, es tindrà dret a gaudir les vacances en data diferent a l'acabar el període de suspensió, encara que hagi acabat l'any natural. Article 11 Permisos retribuïts Els treballadors tenen dret a les llicències retribuïdes següents: a) Per matrimoni del treballador, 15 dies. b) Dos dies per naixement, mort, accident o malaltia greu, hospitalització o intervenció quirúrgica sense hospitalització que necessiti repòs domiciliari familiar fins segon grau de consanguinitat o afinitat. Que per aquest motiu el treballador o treballadora s'hagi de desplaçar, el termini serà de quatre dies. c) Els temps indispensable per a la realització d'exàmens prenatals i tècniques de preparació del part que hagin de dur a terme dins la jornada laboral. d) En els supòsits de naixements de fills prematurs o, que per qualsevol causa, hagin de romandre hospitalitzats després del part, la mare o el pare tindran dret a absentar-se del treball una hora. e) les treballadores, per lactància d'un fill menor de nou mesos, tindran dret a una hora de lactància en el treball que podran dividir en dos fraccions. La dona, per la seva voluntat, podrà substituir aquest dret per una reducció de la jornada normal en mitja hora amb la mateixa finalitat. f)Per trasllat de domicili del treballador, 1 dia. g) Per matrimoni...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR