Convenio colectivo - Cespa Ingeniería Urbana, S.A. (CIUSA) recogida de basuras y limpieza viaria de Sant Feliu de Guíxols, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5013 de 21/11/2007

RESOLUCIÓ

TRE/3481/2007, de 24 d'octubre, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA, de Sant Feliu de Guíxols, per als anys 2007-2009 (codi de conveni núm. 1701201).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA, de Sant Feliu de Guíxols, subscrit, d'una banda, pels representants de l'empresa i, de l'altra, pels dels seus treballadors el dia 22 de juny de 2007, i d'acord amb el que estableixen l'article 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 199/2007, de 10 de setembre; l'article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA, de Sant Feliu de Guíxols, per als anys 2007-2009 (codi de conveni núm. 1701201) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que el Conveni col·lectiu esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 24 d'octubre de 2007

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials a Girona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'empresa Cespa, SA, de Sant Feliu de Guíxols

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial i personal

Els acords d'aquest Conveni col·lectiu tenen força normativa i obliguen l'empresa Cespa, SA, concessionària dels serveis de recollida d'escombraries, neteja viària, neteja de platges i gestió de l'abocador de la ciutat de Sant Feliu de Guíxols i afecta tots els seus empleats/ades.

Els treballadors/ores de nova contractació han d'estar adscrits en una de les categories professionals previstes en el Conveni, i han de percebre el seu salari i gaudir dels mateixos drets i deures que la resta de personal de la mateixa categoria.

Aquestes disposicions no es poden modificar per pactes inferiors ni per contractes o pactes individuals, i únicament poden derogar-se per un altre conveni col·lectiu. S'exceptuen els acords que es puguin assolir amb la representació dels treballadors/ores.

Article 2

Vigència

La durada d'aquest Conveni és de 3 anys; entra en vigor el dia 1 de gener de 2007 i finalitza el 31 de desembre de 2009; pot porrogar-se any rere any per tàcita reconducció si no es denuncia.

Article 3

Denúncia i revisió

La denúncia proposant la iniciació, revisió o pròrroga s'ha d'efectuar amb l'antelació mínima de 3 mesos a la data del seu venciment davant l'autoritat laboral competent.

Aquest conveni forma un tot orgànic i indivisible, al qual es someten en la seva totalitat les parts signants, i està constituït pel seu articulat, disposicions, annexos i taules salarials.

Article 4

Prelació de normes i dret supletori

Les normes que conté aquest Conveni regulen les relacions entre l'empresa i el seu personal, de forma preferent i prioritària. Amb caràcter supletori i en tot allò no previst, s'ha d'aplicar el Text refós de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, i el Conveni d'àmbit estatal del sector de neteja pública, viària, regs, recollida, tractament i eliminació de residus i neteja i conservació de clavegueram, signat a Madrid l'any 1995, així com la resta de disposicions de caràcter general i la legislació laboral vigent.

Article 5

Interpretació del Conveni i resolució de conflictes

5.1 Es crea la Comissió Paritària del Conveni com organisme d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment.

5.2 La Comissió Paritària està formada per 2 representants de l'empresa i 2 dels treballadors/ores, que entre ells han de triar un secretari/a. Qualsevol de les parts pot convocar la Comissió.

5.3 Aquesta Comissió por estar assistida per assessors de l'empresa i dels sindicats amb representació en el Comitè d'Empresa. Els assessors han de participar en les reunions amb veu però sense vot.

5.4 Ambdues parts han de sotmetre a la Comissió Paritària les qüestions de la seva competència en interpretació i aplicació del Conveni, en cas de desacord, s'ha de portar la qüestió plantejada als organismes de resolució extrajudicial dependents del Tribunal Laboral de Catalunya.

5.5 Per resoldre els conflictes laborals d'índole col·lectiva o plural que puguin suscitar-se i, específicament, les discrepàncies sorgides durant els períodes de consulta en els casos i terminis previstos en els articles 40 (mobilitat geogràfica), 41 (modificacions de les condicions de treball), 47 (suspensió del contracte de treball) i 51 (resolució del contracte de treball), de l'Estatut dels treballadors, en la nova redacció donada pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, ambdues parts es sotmeten expressament als procediments de conciliació i mediació del Tribunal de Catalunya.

Article 6

Garantia personal

S'han de respectar les situacions personals que amb caràcter general, siguin més beneficioses que les fixades en aquest Conveni, les quals s'han de mantenir estrictament com a personals.

Article 7

Organització del treball

L'organització del treball és facultat de la Direcció de l'empresa, sense que això perjudiqui la formació professional del seu personal, ni hagin de fer comeses que suposin desistiment de la seva missió laboral.

Els delegats de personal han de tenir audiència d'acord amb l'article 64 de l'Estatut dels treballadors i normes concordants.

Article 8

Classificació professional. Categories.

La classificació del personal que s'indica és merament enunciativa i no implica l'obligació de tenir cobertes totes les places.

El personal ha d'estar enquadrat, ateses les funcions que executi en l'empresa, en algun dels grups professionals següents: grup de comandaments intermedis, grup d'administratius i grup d'operaris.

  1. Grup de comandaments intermedis

    1. Encarregat/ada general

      Amb els coneixements necessaris, i sota les ordres immediates d'un tècnic/a superior o mitjà, mana sobre altres encarregats/ades i/o el personal operari. Pren les mesures oportunes per a l'ordre necessari i l'exercici dels serveis. És responsable del manteniment de la disciplina dels serveis al seu càrrec, i molt especialment del compliment de totes les disposicions que es refereixin a la higiene i a la seguretat en el treball.

    2. Sotsencarregat/ada general

      A les ordres de l'encarregat/ada general, compleix les ordres que rep d'ell, alhora que distribueix el treball entre el seus subordinats/ades, i respon de la correcta execució dels treballs i de la disciplina. Substitueix l'encarregat/ada general en les seves absències originades per qualsevol causa.

    3. Encarregat/ada o inspector/a de districte o de zona

      A les ordres d'un encarregat/ada general o subencarregat/ada general, té al seu càrrec capatassos i personal operari, els treballs dels quals dirigeix, vigila i ordena. Té coneixements complets dels oficis de les activitats del districte o zona i dots de comandament suficients per mantenir la disciplina necessària i obtenir els rendiments previstos.

    4. Encarregat/ada de 2a o capatàs

      El treballador/a que a les ordres d'un encarregat/ada general, subencarregat/ada, encarregat/ada o inspector/a de districte o zona, té al seu càrrec el comandament sobre els encarregats/ades de brigada i la resta del personal operari, els treballs dels quals dirigeix, vigila i ordena. Té coneixements dels oficis de les activitats al seu càrrec i dots de comandament suficients per al manteniment dels rendiments previstos i de la disciplina. Pot substituir el seu cap superior immediat en serveis en què no calgui el seu comandament permanent.

    5. Encarregat/ada o mestre/a de taller

      Amb comandament directe sobre el personal de taller, té la responsabilitat del treball, la disciplina i la seguretat dels seus subordinats/ades. Li correspon l'organització del treball i tenir cura de les eines, els combustibles, els lubricants i els altres elements de taller. Distribueix les tasques i el personal dins del seu departament, dirigeix la reparació del material amb la conseqüent responsabilitat sobre la seva realització i indica als operaris/àries la manera d'acomplir els treballs, el temps que s'hi ha de dedicar i les eines que s'han d'utilitzar.

  2. Grup d'administratius/ivas

    1. Cap administratiu/va de 1a

      És un empleat que, dotat o no de poder limitat, té la responsabilitat i el comandament directe d'una oficina o part d'ella en la qual està assignat. Depenen d'ell diferents seccions administratives.

    2. Cap administratiu/va de 2a

      És l'empleat/ada que, dotat o no de poder limitat, té al seu càrrec una secció o departament, ordena i dóna unitat al treball que té encomanat i en respon davant els seus caps, i distribueix el treball entre els seus subordinats/ades.

    3. Oficial de 1a administratiu/va

      És l'empleat/ada que actua a les ordres d'un cap administratiu/iva, si n'hi ha, i té al seu càrrec un servei determinat, dins del qual, amb iniciativa i responsabilitat, amb o sense altres empleats/ades a les seves ordres, fa treballs que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR