Convenio colectivo - Personal laboral de l Ajuntament del Port de la Selva, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5036 de 27/12/2007

RESOLUCIÓ TRE/3821/2007, de 12 de novembre, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament del Port de la Selva, per a l'any 2007 (codi de conveni núm. 1702282). Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament del Port de la Selva, per a l'any 2007, subscrit, d'una banda, pels representants de l'empresa i, de l'altra, pels dels seus treballadors el dia 14 de març de 2007, i d'acord amb el que estableixen l'article 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 199/2007, de 10 de setembre; l'article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, i altres normes concordants, Resolc: .1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament del Port de la Selva, per a l'any 2007 (codi de conveni núm. 1702282), al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball a Girona. .2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials. .3 Disposar que el Conveni col·lectiu esmentat es publiqui en el DOGC. Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni. Girona, 12 de novembre de 2007 Núria Arnay i Bosch Directora dels Serveis Territorials a Girona Transcripció del text signat per les parts CONVENI col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament del Port de la Selva, per a l'any 2007 Capítol 1 Condicions generals Article 1 Finalitat El present Conveni té com a objectiu primordial assolir la finalitat següent: La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament del Port de la Selva, per tal de solucionar els problemes de tot ordre que planteja la multiplicitat de reglamentacions de treball aplicables als esmentats treballadors/ores, d'acord amb la diversitat de les activitats que desenvolupen, així com assolir acords per la millora en els llocs de treball que actualment existeixen en aquesta corporació. Estudiar i analitzar conjuntament les possibilitats que en el futur el règim jurídic del personal laboral s'assimili al del personal funcionari, en tot allò que permeti la seva especial naturalesa i condició. Article 2 Àmbit d'aplicació Aquest Conveni afecta a totes les persones subjectes al règim laboral i que presten llurs serveis a l'Ajuntament o organismes dependents de l'Ajuntament, llevat de les que ocupen càrrecs de confiança o assessorament, i les contractades sota la normativa reguladora de la Llei de contractes de l'Administració pública. Article 3 Àmbit temporal El present Conveni col·lectiu té una vigència de l'1 de gener del 2007 al 31 de desembre del 2007. Si d'aquest Conveni col·lectiu se'n deriven efectes econòmics, aquests s'han d'aplicar des del dia 1 de gener del 2007. Aquest Conveni queda prorrogat per tàcita reconducció, per períodes successius d'un any, si cap de les part no formula denúncia de revisió o resolució abans de un mes a partir de la data de termini de vigència del Conveni. En el cas que s'iniciï la negociació d'un nou text per denúncia d'una de les parts, aquest ha d'estar en vigor fins l'aprovació del nou text. Article 4 Vigència de les condicions més beneficioses i normativa legal Les condicions pactades en aquest Conveni, valorades en el seu conjunt global, compensen i substitueixen la totalitat de les que s'apliquin en el moment de la seva entrada en vigor, qualsevol que sigui la naturalesa o l'origen de la seva existència. a. Absorció i compensació. Les condicions pactades en el present Conveni, en el moment de la seva entrada en vigor compensen i absorbeixen en còmput anyal a les ja existents, qualsevol que sigui la seva naturalesa o l'origen d'aquestes, llevat que les millores que puguin ser acordades per disposicions de caràcter general i, valorades en el seu conjunt, en còmput anyal, fossin superiors a les pactades. b. Garantia personal. S'han de respectar aquelles situacions personals que amb caràcter global i còmput anual excedeixin de les pactades, mantenint-se estrictament com a personals. Article 5 Comissió Mixta d'Interpretació i Seguiment El present Conveni s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i tenint en compte el objectius que es persegueixen en signar-lo. La Comissió Mixta d'Interpretació està integrada per 1 representant designat per l'empresa i 1 representant dels treballadors. Ambdues parts poden utilitzar els serveis d'assessors, externs o no, amb veu i sense vot. Les reunions de la Comissió s'han de realitzar a petició de les parts, dins del termini de 7 dies a partir de la petició i en el dia i hora convingut per ambdues parts. Capítol 2 Règim econòmic Article 6 Retribucions a. El personal al servei de l'Ajuntament del Port de la Selva ha de rebre anualment dues pagues extres d'una quantia, cadascuna d'elles, igual a la totalitat del salari mensual. Dites pagues han de ser satisfetes sempre abans del 20 de juny i del 20 de desembre de cada any. I respecte a la nòmina mensual aquesta s'ha d'abonar el penúltim dia hàbil de cada mes. b. L'increment salarial per a l'any 2007 ha de ser el que marqui la Llei de pressupostos generals de l'estat. c. S'ha de crear un fons addicional per tal de fomentar la millora de la qualitat dels serveis públics de l'Ajuntament. La quantia d'aquest fons l'ha de proposar la Comissió Mixta per a cada any de vigència del Conveni i ha de proposar així mateix a la Presidència de l'Ajuntament, de quina manera es distribueix el mateix. Article 7 Gratificacions per serveis extraordinaris a. Hores extraordinàries. Amb la finalitat de seguir una política social solidària, que condueixi a una mínima realització d'hores extraordinàries, s'acorda reduir-les al mínim imprescindible. Té la consideració d'hora extraordinària cada hora de treball que es porti a terme de més respecte a la durada màxima de la jornada ordinària de treball pactada en aquest Conveni. El nombre d'hores extraordinàries no pot ser superior a 80 l'any, llevat dels casos extraordinaris i urgents o esdeveniments extraordinaris en els serveis. El nombre màxim d'hores extraordinàries de possible realització anual ha de ser utilitzat d'una forma flexible, que faci possible realitzar-les en aquells períodes d'activitat en que sigui necessària una intensificació del treball en la plantilla. En aquests supòsits, s'ha d'abonar preferentment l'import de les hores extraordinàries en un termini màxim de 2 mesos des de la seva realització, o s'ha de compensar amb dies de descans. S'ha de considerar horari nocturn el comprès entre les 22 i les 6 hores. Es consideren dies festius els diumenges i els dies contemplats en el calendari laboral. Els imports a abonar per hores extraordinàries, és el següent: Per cada hora extra en horari diürn i laborable: hora base x 1,50. Per cada hora extra en horari nocturn o festiu: hora base x 1,75. Per cada hora extra en horari nocturn i festiu: hora base x 1,75. Pel càlcul de l'import de l'hora base i per a cada treballador/a, s'ha d'utilitzar el mètode de dividir salari brut mensual per les hores de 4 setmanes a raó de 37,30 hores setmanals. Sens perjudici del pagament de les indemnitzacions en concepte de desplaçaments, allotjament, manutenció i altres que corresponguin, que efectuï el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya per assistència a judicis, els treballadors/ores, preferentment els vigilants municipals que per raons del servei hagin de comparèixer davant un...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR