Convenio colectivo - Abertis Infraestructuras SA, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5127 de 08/05/2008

RESOLUCIÓ

TRE/1350/2008, de 13 de febrer, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Abertis Infraestructuras, SA, per als anys 2008 i 2009 (codi de conveni núm. 0814842).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Abertis Infraestructuras, SA, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 11 de gener de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Abertis Infraestructuras, SA, per als anys 2008 i 2009 (codi de conveni núm. 0814842) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 13 de febrer de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Abertis Infraestructuras, SA per als anys 2008 i 2009

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal i funcional

Aquest Conveni regula les relacions laborals del centre de treball de Barcelona de l'empresa Abertis Infraestructuras, SA i la totalitat dels seus treballadors i independentment del lloc geogràfic on duguin a terme la seva activitat professional, amb excepció expressa del personal d'alta direcció i dels directors, caps d'unitat i caps d'àrea, que es regirà per les seves disposicions legals i contractuals.

Sense perjudici de l'anterior, en el cas que l'empleat perdi la condició de director, cap d'unitat o cap d'àrea, s'integrarà al conveni en la categoria més alta dins el grup professional que li correspongui, d'acord amb les funcions que efectivament dugui a terme.

Article 2

Àmbit temporal i denúncia

La durada del Conveni col·lectiu serà de 2 anys. Iniciarà la seva vigència l'1 de gener de 2008 i finalitzarà el 31 de desembre de 2009, tret d'aquells articles del Conveni en què puguin establir-se diferents períodes de vigència.

Qualsevol de les parts signants podrà denunciar aquest conveni amb 3 mesos d'antelació a la pèrdua de la seva vigència o, si escau, amb la mateixa antelació en qualsevol dels anys en què estigués prorrogat. Perquè la denúncia tingui efecte s'haurà de fer mitjançant comunicació escrita a l'altra part, que haurà de registrar-se al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.

En cas de no produir-se la denúncia esmentada, s'entendrà que el conveni es prorroga automàticament per anys naturals. En aquest cas els conceptes econòmics es revaloraran aplicant-hi l'IPC real de cada any, mitjançant la fórmula establerta a l'article 15.

Article 3

Comissió Paritària

Es crea la Comissió Paritària del Conveni com a organisme d'interpretació, conciliació i vigilància del seu compliment. Aquesta Comissió estarà integrada per 2 membres de cadascuna de les representacions i un suplent. En cas que algun dels membres de la part social accedís a una categoria professional no inclosa en el Conveni, seria substituït per un altre empleat designat per la representació de la part social. La Comissió Paritària queda integrada pels membres següents: en representació de l'empresa, Antonia Martínez, Josep Jové i, com a suplent, Antoni Enrich; en representació dels treballadors, M. Teresa Guerra, Joan Fontanals i Macarena Ramisa, com a suplent.

La Comissió Paritària pot utilitzar, a més, els serveis permanents i ocasionals d'assessors de totes les matèries que són competència seva.

Funcions

Les funcions específiques de la Comissió Paritària són les següents:

Interpretar el Conveni i resoldre les qüestions o els problemes que ambdues parts sotmetin a la seva consideració o en els casos que prevegi concretament aquest text.

Intervenir en els conflictes col·lectius exercint les funcions de mediació amb l'audiència prèvia d'ambdues parts.

Vigilar el compliment de tots els pactes.

Analitzar l'evolució de les relacions entre les parts contractants.

L'exercici de les funcions anteriors no ha d'obstaculitzar en cap cas la competència respectiva de les jurisdiccions administratives i contencioses que preveuen les disposicions legals.

Domicili

La Comissió Paritària té el seu domicili a l'avinguda del Parc Logístic, 12-20, 08040 de Barcelona, però es pot domiciliar i reunir o pot actuar en qualsevol seu, amb l'acord previ d'aquesta Comissió.

Els treballadors i les empreses que hi estiguin interessats poden adreçar les seves comunicacions al mateix domicili i a nom de la Comissió Paritària del Conveni d'Abertis Infraestructuras.

Remissió de qüestions a la Comissió

Ambdues parts convenen de sotmetre a la Comissió Paritària tots els dubtes, les discrepàncies i els conflictes que hi pugui haver a conseqüència de la interpretació i aplicació del conveni, a l'efecte que la Comissió emeti un dictamen o actuï de la manera reglamentària prevista.

S'ha de procurar que, per resoldre qualsevol consulta plantejada a la Comissió, es doni audiència a les parts interessades.

Acords

Els acords s'adoptaran per unanimitat en el si de la Comissió Paritària.

La Comissió es reunirà amb caràcter ordinari una vegada al semestre i, amb caràcter extraordinari, cada vegada que alguna de les representacions la requereixi.

En ambdós casos, la convocatòria es farà per escrit, amb una antelació mínima de deu dies laborables, i en la qual s'indicarà l'ordre del dia i la data de la reunió, a més d'adjuntar-hi la documentació que es consideri necessària. Només en el supòsit d'urgència, reconeguda per ambdues parts, el termini podrà ser inferior.

Article 4

Registre, publicitat i unitat de conveni

El Conveni s'haurà de presentar davant l'autoritat laboral per fer-ne el registre i la publicació. Així mateix, les condicions pactades formen un tot orgànic indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació, s'han de considerar en còmput anual i globalment. Com a conseqüència de l'anterior, si l'autoritat laboral, fent ús de les seves atribucions, entengués que algun o alguns dels articles que constitueixen aquest cos normatiu té defecte d'il·legalitat i, en conseqüència, tramités davant el jutjat social una demanda en aquest sentit, el conveni perdria tota validesa i eficàcia, i les parts negociadores es comprometrien a la seva reconsideració i a ajustar a la legalitat vigent, en el termini d'un mes comptat des del moment en què es tingués constància d'aquesta tramitació, la clàusula afectada i, si escaigués, el contingut íntegre que, en qualsevol cas, hauria de respectar l'equilibri entre les condicions pactades.

Article 5

Àmbit normatiu i dret supletori

Totes les matèries que són objecte de regulació d'aquest conveni col·lectiu substitueixen i deroguen qualsevol matèria que hagués estat pactada amb anterioritat, tant amb caràcter col·lectiu com individual, sense perjudici del reconeixement dels drets individuals consolidats, en la seva condició més beneficiosa, i d'acord amb l'establert a l'article 6 d'aquest conveni i dels eventuals drets de reingrés que hagi pogut reconèixer alguna de les empreses del grup.

Tot allò que no prevegi aquest conveni seguirà el que estableixi l'Estatut dels Treballadors, així com les disposicions legals que siguin d'aplicació general.

Article 6

Garantia ad personam

Es reconeixen ad personam les condicions de què es beneficiïn els treballadors a títol individual per tenir-les incorporades al seu contracte de treball i que estiguin vigents en el moment de la signatura d'aquest conveni, sempre que examinades en el seu conjunt i còmput anual resultin més beneficioses per al treballador.

La garantia ad personam reconeguda en aquest article no tindrà caràcter absorbible ni compensable, però sí revalorable amb els increments salarials que es puguin produir en el futur.

Capítol 2

Organització de treball, jornada, horari i vacances

Article 7

Organització del treball

L'organització del treball, subjecta a les normes legals, és facultat privativa de l'empresa, que exercita mitjançant els seus òrgans de direcció, sense perjudici dels drets que assisteixen els representants dels treballadors.

No obstant això, es mantindrà el treball a torns o horaris especials per al personal que en el moment de la signatura del conveni ja estigui prestant el seu servei en aquestes condicions horàries. Així mateix, l'empresa podrà establir torns o horaris especials als treballadors de nova contractació que hagin de cobrir algun lloc de treball amb aquesta especialitat horària, d'acord amb el que estableix l'article 9 d'aquest Conveni; prèviament, caldrà informar-ne la representació dels treballadors.

Quant a la realització de serveis especials i/o fora de la jornada habitual de treball, es requerirà l'acord d'ambdues parts. L'excés que puguin generar aquests serveis es compensarà mitjançant descansos equivalents a raó d'un 150%, durant el període dels 6 mesos següents a la seva realització; caldrà informar-ne el Comitè d'Empresa d'ambdós extrems.

Article 8

Calendari...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR