Convenio colectivo - CESPA Ingeniería Urbana, SA., Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5147 de 06/06/2008

RESOLUCIÓ

TRE/1730/2008, de 21 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa Ingeniería Urbana, SA (comarca del Bages), per als anys 2007-2011 (codi de conveni núm. 0811922).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa Ingeniería Urbana, SA (comarca del Bages), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 14 de juny de 2007, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa Ingeniería Urbana, SA (comarca del Bages), per als anys 2007-2011 (codi de conveni núm. 0811922) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 21 d'abril de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Cespa Ingeniería Urbana, SA (comarca del Bages), per als anys 2007-2011

Capítol l

Normes generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Conveni és d'aplicació per a tot el personal de l'empresa Cespa, SA, adscrit als centres de treball i servei que a continuació s'esmenten:

Mancomunitat del Cardener

Neteja viària

RSU

Castellgalí

Neteja viària

RSU

Monistrol de Montserrat

Neteja viària

RSU

Monistrol de Calders

Neteja viària

RSU

Montserrat

Neteja viària

RSU

Marganell

RSU

Santa M. d'Oló

RSU

Es també d'aplicació per al personal de base que realitza serveis complementaris en els municipis com són neteja de contenidors, recollida de mobles, etc., així com el personal de taller.

Article 2

Vigència i durada de la pròrroga

El present Conveni col·lectiu entra en vigor l'1 de gener de 2007 i finalitza el 31 de desembre de 2011.

S'entén prorrogat d'un any a un altre per tàcita reconducció si no es formalitza per qualsevol de les parts denúncia de rescissió dins d'un termini de 2 mesos anteriors a la seva finalització o si s'escau de qualsevol de les seves pròrrogues.

Article 3

Condicions

Les condicions establertes en aquest Conveni formen un tot orgànic indivisible, i a efectes de la seva aplicació pràctica han de ser considerats globalment en còmput anual, sense que es pugui aplicar una normativa aïllada sobre condicions anteriors.

Article 4

Absorció i compensació

Les retribucions establertes en el present Conveni compensen i absorbeixen totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, sigui quina sigui la seva naturalesa o el seu origen.

Els augments de retribucions que puguin produir-se en el futur per disposicions legals de general aplicació, així com per convenis col·lectius, contractes individuals o qualsevol altra causa, només poden afectar les condicions pactades en el present Conveni quan, considerades les noves retribucions en còmput anual, superin les aquí pactades. En cas contrari, han de ser compensades i absorbides aquestes últimes, i es manté el present Conveni en els seus propis termes, en la forma i condicions que quedin pactades.

Article 5

Comissions de treball

Es creen unes comissions de treball, que estan compostes paritàriament per una representació de l'empresa i una altra dels representants legals dels treballadors, i poden convocar aquestes comissions qualsevol de les 2 parts. Perquè les reunions d'aquestes comissions de treball siguin vàlides, han d'estar presents la totalitat dels seus membres.

Les comissions de treball són les que es detallen a continuació:

Comissió Paritària

Comissió de Productivitat

Comissió de Fons Social

Comissió de Salut Laboral

Comissió Paritària:

Queda establerta una Comissió Paritària que té al seu càrrec les següents funcions:

Interpretació del Conveni.

Requeriment de les parts. Ha de mitjançar, conciliar o arbitrar en el tractament i solució de totes les qüestions i conflictes de caràcter col·lectiu que puguin suscitar-se.

És preceptiva la reunió de la Comissió Paritària abans de l'inici d'una vaga.

Vigilància del compliment del que s'ha pactat.

Valoració i descripció dels llocs de treball i aplicació del capítol 5.

Composició: la Comissió Paritària està composta per 1 representant de l'empresa i 1 dels treballadors, i s'escull entre ells 1 secretari. Així mateix existeix 1 suplent per cada una de les parts

Procediment: els assumptes s'han de sotmetre a la consideració de la Comissió Paritària a proposta del delegat de personal o de la Direcció de l'empresa. Perquè les sessions de l'esmentada Comissió siguin vàlides han d'estar presents la totalitat dels seus membres.

Els assumptes sotmesos a la Comissió Paritària han de ser resolts en el termini màxim de 10 dies. Han de procedir a convocar la Comissió Paritària qualsevol de les 2 parts que la integren indistintament. Els acords adoptats per la Comissió Paritària són vinculants i d'obligat compliment per a ambdues parts quan siguin presos per unanimitat.

Article 6

Sancions i acomiadaments

Les sancions per faltes greus i molt greus han de ser comunicades prèviament al Comitè d'Empresa, i s'han d'exposar els motius i classe de sanció.

Ha de ser d'aplicació el règim disciplinari previst en el Conveni general del sector.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 7

Jornada de treball

RSU

La jornada de treball per al personal de RSU és de 37 hores setmanals dins de les quals s'entén inclòs el gaudi de 30 minuts diaris per dia treballat per a l'entrepà com a temps efectiu de treball.

Viària

La jornada laboral per al personal de neteja viària queda establerta en 35 hores setmanals, dins de les quals s'entén inclòs el gaudi de 30 minuts diaris per dia treballat per a l'entrepà com a temps efectiu de treball.

Article 8

Descans dominical

Com a regla general el personal afectat per aquest Conveni ha de gaudir del seu dia de descans setmanal en diumenge.

El personal contractat en servei ordinari, i a jornada completa, ha de descansar a més dels diumenges 1 dissabte al mes. S'ha de contractar personal per substituir el descans del dissabte el qual no pot gaudir d'aquest dia com a festa.

Altres circumstàncies que podrien variar aquest article vénen definides en l'article 31 del present Conveni.

Article 9

Horari de treball

S'estableix un horari continuat per al personal dels serveis de recollida i neteja de les diferents unitats operatives, que han de ser fixats d'acord amb les seves peculiars circumstàncies i necessitats del servei, i d'acord amb el que en cada moment exigeixen els concessionaris de cada contracta.

En el cas d'implantar-se el servei nocturn en llocs a on fins a la data es realitza en jornades diürnes, ambdues parts han d'acceptar la seva realització sens perjudici als abonats a què tingui lloc.

S'ha d'elaborar un calendari laboral en data 1 de gener de cada any, que ha de determinar l'horari de cada servei i calendari de vacances.

Entre el final d'una jornada i el començament de la següent hi ha d'haver com a mínim 12 hores de descans.

Article 10

Vacances

Tot el personal afectat per aquest Conveni ha de gaudir de 31 dies naturals de vacances anuals.

Les retribucions de vacances han de ser a raó de salari real, s'entén per real el salari base, plus conveni, antiguitat, plus activitat i/o assistència i plus transport.

Donada l'especial característica de l'empresa que presta un servei públic ineludible, el període de vacances s'estableix els mesos de juliol i agost de cada any, llevat d'acord a títol individual. Si per necessitats de l'empresa qualsevol treballador ha de gaudir el seu període de vacances fora d'aquestes dates, se li ha de compensar amb 5 dies més de vacances.

En tot cas el mes anterior al període de vacances fixat per a aquest treballador ha de ser liquidat abans del seu inici.

La treballadora que no pugui gaudir el seu període de vacances en el mes fixat pel calendari laboral, a causa d'estar en situació de baixa de maternitat, ha d'iniciar les seves vacances una vegada finalitzada la baixa de maternitat.

En el supòsit que un treballador es trobi en situació d'incapacitat temporal motivada per accident o hospitalització i aquesta coincideixi amb el seu gaudi de les vacances, aquestes poden gaudir-se dins de l'any en curs sempre que es donin les circumstàncies següents:

Accident

Que el treballador que es trobi en situació d'AT per accident porti com a mínim en aquesta situació 30 dies abans del gaudi de les seves vacances.

Hospitalització

El treballador que es trobi en situació d'IT i aquesta requereixi hospitalització, si el temps d'hospitalització coincideix amb l'època de gaudi de les seves vacances, pot gaudir aquestes en el termini no superior a 15 dies una vegada donat d'alta de l'hospital i de 30 dies si ha estat...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR