Convenio colectivo - Ajuntament de Premià de Mar (Personal Laboral), Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5163 de 01/07/2008

RESOLUCIÓ

TRE/2027/2008, de 5 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Mar per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0805192).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Mar, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 14 de març de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Mar per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0805192) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 5 de maig de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Mar per als anys 2008-2011

Capítol 1

Disposicions generals i àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit personal i funcional

  1. El present Acord estableix els seus propis sistemes d'aplicació i regula les condicions del treball de tot el personal laboral, amb caràcter indefinit o temporal, que presta els seus serveis a l'Ajuntament de Premià de Mar en l'àmbit de les activitats que l'Ajuntament realitza a tots els seus centres i dependències. S'exceptua de la seva aplicació el personal de confiança o assessorament especial.

  2. En el cas que hi hagi personal, amb caràcter laboral, adscrit o que passi a prestar serveis a un organisme autònom o empresa municipal, li serà d'aplicació el present Conveni llevat que l'organisme o empresa disposi d'un Conveni col·lectiu propi.

  3. Els acords subscrits o que es puguin subscriure en un futur, entre els sindicats més representatius i l'Administració General de l'Estat, la Generalitat de Catalunya, la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, la Federació de Municipis de Catalunya i/o Associació Catalana de Municipis i Comarques, que esdevinguin més beneficiosos per la plantilla respecte a les condicions estipulades en aquest document, es traslladaran a la Mesa General de Negociació per tal de negociar l'adaptació del seu text i integrar-los dins d'aquest Acord.

Article 2

Naturalesa del Conveni col·lectiu

El present pacte tindrà naturalesa de Conveni col·lectiu pel personal laboral en els termes establerts legalment.

Article 3

Àmbit temporal

  1. Aquest Conveni col·lectiu entrarà en vigor l'endemà de la seva aprovació pel Ple de la corporació i tindrà vigència fins al dia 31 de desembre de 2011. Tanmateix els efectes econòmics que se'n derivin tindran efecte des de l'1 de gener de 2008, llevat que en l'articulat s'indiqui una altra data.

  2. El present Conveni es considerarà tàcitament prorrogat en tota la seva extensió per períodes anuals successius, excepte el cas que hi hagués una denúncia expressa de qualsevol de les parts amb un màxim de 3 mesos d'antelació a la data de venciment, per escrit i amb constància fefaent a l'altra part.

  3. Un cop denunciat, i fins que no s'aconsegueixi un nou Conveni que substitueixi aquest, continuarà vigent en tota la seva integritat, exceptuant les condicions econòmiques que seguiran el criteri de revisió que es determina en aquest articulat.

Article 4

Indivisibilitat del Conveni col·lectiu

  1. Les condicions pactades en aquest Conveni són mínimes i formen un tot orgànic, unitari i indivisible i, per tant, als efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment i conjuntament.

  2. En cas que la jurisdicció social o contenciosa-administrativa, en l'exercici de les seves facultats, deixés sense efecte o modifiqués alguna de les estipulacions del present acord, la Mesa General de Negociació haurà d'adaptar un nou text que, dins de la legalitat, permeti restablir l'equilibri d'allò pactat. Aquesta adaptació no comportarà una nova negociació del Conveni i només es revisarà la part afectada.

Article 5

Comissió d'Interpretació i Seguiment del Conveni col·lectiu

  1. Es crea una Comissió d'Interpretació i Seguiment del Conveni col·lectiu com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment i assumirà complementàriament altres funcions que expressament li confereixi aquest Acord sempre que no envaeixin competències d'altres òrgans.

  2. La Comissió estarà integrada, en la representació social, pels delegats de personal. La representació municipal estarà representada per igual nombre de membres que de representació social. Es podrà designar un suplent i també podrà assistir un assessor que tindrà veu però no podrà exercir el vot.

  3. La Comissió es reunirà 1 cop cada trimestre i, a petició d'alguna de les parts, de manera extraordinària, quan sigui necessari. Les reunions extraordinàries s'han de realitzar dins del termini de 7 dies a partir de la petició i en el dia i hora convingudes per ambdues parts. S'aixecaran actes de les reunions, i els seus acords seran d'obligat compliment.

  4. Es podrà constituir una Comissió General d'interpretació i seguiment conjunta del personal laboral i funcionari en qüestions que afectin a tot el personal de l'Ajuntament. Aquesta Comissió que, tindrà caràcter paritari, estarà composta per un membre de cada sindicat representat en la Junta de Personal i el president de la Junta de Personal o persona en qui delegui i pels delegats del personal laboral. La representació municipal estarà representada per igual nombre de membres que de representació sindical.

Article 6

Resolució de conflictes

Pel que fa als conflictes d'interpretació del present Conveni, en cas de desavinença a la Comissió de Seguiment i Interpretació del Pacte, les parts restaran obligades a plantejar la qüestió debatuda a l'autoritat competent de la Generalitat de Catalunya: Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), d'acord amb les normes i els estatuts de funcionament d'aquest organisme. Sense perjudici de poder acudir als òrgans de mediació i conciliació previstos a la legislació laboral.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 7

Regulació general

Les condicions recollides en aquest capítol tenen un caràcter genèric i resten subordinades, pel que fa als sectors afectats, a les que s'inclouen en els annexos números:

  1. Brigada d'Obres

  2. Escola bressol

  3. Consergeria

  4. Oficines i tècnics

Article 8

Jornada de treball i horari

  1. La jornada de treball serà de 1.561 hores en còmput anual, i es distribuirà de forma general en 7 hores diàries de dilluns a divendres, amb les peculiaritats que queden recollides en els annexos d'aquest Conveni col·lectiu.

  2. Les alteracions d'aquesta norma es justificaran per aquestes peculiaritats que obeiran a la naturalesa del servei o bé per aplicació de criteris de conciliació de la vida laboral i familiar del personal de l'Ajuntament.

  3. S'estableix un horari flexible entre les 7.30 hores i les 8.30 hores a l'entrada, i entre les 14.30 hores i les 15.30 hores per la sortida.

  4. Autoregulació horària:

    Amb la voluntat de flexibilitzar les condicions horàries de treball per contribuir a una millor conciliació de la vida laboral i familiar del personal de l'Ajuntament, durant l'any 2008 la corporació iniciarà un estudi sobre la flexibilitat.

    Les condicions en les que es durà a terme aquesta modalitat de treball es concretaran al si de la Mesa Negociadora i s'afegiran com a part integrant del present Acord.

  5. Sens perjudici de la realització de l'estudi per part de l'Ajuntament, transitòriament s'aplicarà un criteri de flexibilitat consistent en permetre que aquells treballadors no sotmesos a quadrants de servei ni a turnicitat que tinguin al seu càrrec persones grans, fills/filles menors de 12 anys o persones amb discapacitat, o un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat amb malaltia greu, puguin gaudir de 60 minuts de flexibilitat en el seu ingrés al centre de treball així com en la sortida.

Article 9

Descansos

  1. Tot el personal afectat pel present Conveni col·lectiu que efectuï una jornada continuada de 6 hores, gaudirà d'un pausa no superior a 30 minuts computable com a jornada de treball.

  2. El temps de descans no podrà suposar la desatenció dels serveis al públic. Per tal que això no succeeixi, s'hauran d'establir els torns necessaris de manera que aquests serveis quedin coberts. En cas de departaments unipersonals en els que no...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR