Convenio colectivo - Establiments sanitaris d'hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d'anàlisis clíniques, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2010
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5170 de 10/07/2008

RESOLUCIÓ

TRE/2152/2008, de 30 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball per al sector d'establiments sanitaris d'hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d'anàlisis clíniques per als anys 2007-2010 (codi de conveni núm. 7900815).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball per al sector d'establiments sanitaris d'hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d'anàlisis clíniques per als anys 2007-2010, subscrit per la part empresarial pels representants de la Unió Catalana d'Hospitals (UCH) i de l'Associació Catalana d'Establiments Sanitaris (ACES) i per la part social pels representants de CCOO, el dia 28 de gener de 2008, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 170.1.e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball per al sector d'establiments sanitaris d'hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d'anàlisis clíniques per als anys 2007-2010 (codi de conveni núm. 7900815) al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 30 d'abril de 2008

Salvador Alvarez Vega

Director general de Relacions Laborals

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball d'establiments sanitaris d'hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d'anàlisis clíniques per als anys 2007-2010

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional

Aquest Conveni col·lectiu s'aplica als centres que a continuació es detallen que estiguin compresos en l'àmbit territorial a què fa referència l'article 2:

Tots els establiments sanitaris d'hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d'anàlisi clínics, sempre i quan el centre no pertany a la xarxa hospitalària d'utilització pública de Catalunya.

Centres sociosanitaris i centres de salut mental que no acreditin uns ingressos habituals i continuats superiors al 50% de la seva facturació provinents de l'activitat concertada i/o contractada amb el CatSalut.

Residències de tercera edat en què la seva activitat sigui fonamentalment sanitària.

Article 2

Àmbit territorial

El conveni afectarà a tots els centres de treball i als treballadors/es que prestin els seus serveis en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de Catalunya, encara que la seu central radiqui fora de l'esmentat territori.

Article 3

Àmbit personal

L'àmbit d'aquest conveni comprèn tot el personal que presta serveis a les empreses afectades.

Article 4

Vigència

Aquest Conveni col·lectiu entrarà en vigor l'endemà mateix del dia en què sigui signat. No obstant això, les condicions econòmiques s'han d'aplicar a comptar des de l'1 de gener de 2007, llevat dels casos que expressament es determini altra data.

Article 5

Durada

La durada d'aquest conveni és de 4 anys. Finalitzarà, doncs, el 31 de desembre de l'any 2010.

Article 6

Pròrroga, denúncia i revisió

El present conveni s'entendrà prorrogat per períodes iguals de temps, si cap de les parts no procedeix a la seva denúncia, amb un mes d'antelació, com a mínim, a la data del seu venciment o a la de qualsevol de les seves pròrrogues.

La denúncia, que podrà ser efectuada per qualsevol de les representacions, empresarial o sindical signants d'aquest conveni, s'haurà de realitzar per escrit, comunicant-la a les representacions i a l'autoritat laboral. En un termini màxim d'un mes, a partir de la recepció de la comunicació de denúncia es procedirà a constituir la Comissió negociadora del conveni. La part receptora de la comunicació haurà de respondre i ambdues podran establir un calendari o pla de negociació.

Article 7

Prelació de normes

Les normes contingudes en aquest conveni regulen les relacions entre les empreses que comprèn i els seus/seves treballadors/es, amb caràcter preferent.

Amb caràcter supletori, pel que fa a tot el que el conveni no preveu, cal aplicar les disposicions de l'ET i de la resta de disposicions laborals de caràcter general.

Article 8

Absorció o compensació

Les retribucions que aquest conveni estableix compensen i absorbeixen totes les que hi hagi al moment de l'entrada en vigor del mateix, independentment de la seva naturalesa o del seu origen.

Les millores retributives o de condicions laborals que es promulguin durant la vigència d'aquest conveni per disposició legal d'aplicació general, només tenen eficàcia i són aplicables si, considerant-les en conjunt i en còmput anual, superen les d'aquest conveni. Altrament, són absorbides per les del conveni.

Article 9

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i a efectes de la seva aplicació pràctica, cal considerar-les globalment.

Article 10

Condició més beneficiosa

D'acord amb el que estableix l'ET, cal respectar les condicions superiors pactades que les empreses han establert en el moment que aquest conveni entri en vigor i que el superin amb caràcter global.

Les condicions que aquest conveni fixa s'han de considerar mínimes, i cap pacte en sentit contrari entre treballador/a i empresa no pot prevaler sobre el que estableix.

Article 11

Comissió paritària

11.1 Es crea una Comissió paritària del conveni com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del compliment, amb les funcions específiques següents:

  1. Interpretació del conveni.

  2. Arbitratge de les qüestions que les parts sotmetin a la seva consideració.

  3. Qualsevol altres que aquest conveni li atribueixi.

11.2 La Comissió paritària estarà integrada per 12 membres, 6 representants per part de la Patronal (4 per ACES, 2 per La Unió), 6 representants de CCOO.

Poden assistir a les reunions de la Comissió, amb veu però sense vot, les persones assessores de les representacions respectives, les quals han de ser citades a les reunions.

11.3 La Comissió paritària es dotarà de un/a President/a el qual a la vegada podrà dotar-se d'un/a Secretari/a. La Presidència o en el seu cas la Secretaria convocarà sempre que ho sol·liciti qualsevol de les representacions. La sol·licitud s'efectuarà a la Secretaria per escrit i amb indicació de l'assumpte o assumptes a tractar.

La Presidència o en el seu cas la Secretaria, en el termini dels 4 dies següents a la recepció de la sol·licitud , assenyalarà dia i hora per a la celebració de la reunió, que haurà de comunicar per escrit a les parts.

11.4 Els acords s'hauran de prendre per majoria de cadascuna de les representacions ( empresarial i sindical).

Es confeccionarà una acta que recollirà tant els assumptes tractats com el contingut dels acords assolits, o en el seu cas la existència de desacord. La Presidència o en el seu cas la Secretaria, lliurarà copia d'aquesta acta a cadascuna de les representacions i procedirà al seu registre al Departament de Treball.

11.5 S'assenyala com a domicili de la Secretaria de la Comissió paritària el del carrer de Muntaner, 262, 2n 2ª, 08021 de Barcelona.

Article 12

Submissió de qüestions a la Comissió paritària

Totes dues parts convenen i recomanen de sotmetre qualsevol dubtes, discrepàncies o conflictes que es presentin arran de l'aplicació o de la interpretació del conveni al dictamen de la Comissió, abans de plantejar els diversos supòsits davant la jurisdicció competent. La Comissió ha d'emetre el dictamen esmentat amb audiència, en tot cas, de les parts interessades.

Capítol 2

Condicions econòmiques

Article 13

Salari de conveni

13.1 Les retribucions del present conveni per a l'any 2007 són les que es fixen en les taules salarials adjuntes (annex 1).

13.2 Pels anys següents a partir de l'any 2008, i partint de la nova classificació professional que es contempla a l'article 55, les quanties d'aquells conceptes de retribució que no es regulin de forma particular en el conveni s'adequaran, des de l'u de gener, d'acord amb la previsió oficial de variació de l'índex de preu al consum del conjunt estatal total, més els percentatges que s'indiquen en el quadre següent (excepte els grups 1 i 6 que, per l'any 2.008, tenen fixada la quantitat indicada al quadre):

2008

2009

2010

G: 1-6 Llicenciats

Nivell superior

1.700,00

IPC+1,25%

IPC+1,25%

Nivell bàsic

1.650,00

IPC+1%

IPC+1%

Resta de grups

Nivell superior

IPC+4%

IPC+1,25%

IPC+1,25%

Nivell inferior

IPC+2%

IPC+1%

IPC+1%

En tot cas, al final de cada any, i en cas que lPC real per al conjunt estatal total publicat per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR