Convenio colectivo - Doga SA, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5320 de 17/02/2009

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

RESOLUCIÓ

TRE/4137/2008, d'1 d'agost, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Doga, SA, per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0801362).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Doga, SA, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 8 de juliol de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Doga, SA, per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0801362) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 1 d'agost de 2008

P. S. (article 5 del Decret 326/1998, de 24 de desembre)

Beatriu Labori i Samsó

Secretària tècnica dels Serveis Territorials a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Doga, SA, per als anys 2008-2011

Nota prèvia: totes les referències efectuades en el text del Conveni a treballador s'entenen realitzades indistintament del seu gènere a les persones, home o dona.

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

Aquest Conveni és d'aplicació a tot el personal que presta serveis a la factoria de l'empresa Doga, SA situada a la localitat d'Abrera (Barcelona). No obstant això, se n'exclou el personal que fa les feines que preveuen els apartats a) i f) de l'article 2.1 de l'Estatut dels treballadors. També en queden excloses totes les persones que pertanyin al personal directiu o superior i que voluntàriament es desvinculin del present Conveni col·lectiu, sempre que consti la seva decisió per escrit.

Article 2

Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor el dia de la seva firma; els seus efectes es retrotreuen a l'1 de gener de 2008 i finalitza el 31 de desembre del 2011. Malgrat això, es pot prorrogar per reconducció tàcita si no hi ha denuncia.

Les condicions econòmiques són aplicables a tot el personal que presti o hagi prestat serveis a l'empresa els anys 2008, 2009, 2010 i 2011 mitjançant una relació laboral, encara que aquesta estigui extingida a la data de la firma, cas en què només són aplicables proporcionalment al temps de permanència en alta durant l'any i a la remuneració percebuda.

Article 3

Denúncia

La denúncia en què es proposi la resolució o la revisió del Conveni s'ha de presentar amb 3 mesos de temps com a mínim respecte a la data d'expiració del termini de vigència o de qualsevol de les seves pròrrogues.

Article 4

Compensació i absorció

Les millores econòmiques contingudes en aquest Conveni es consideren un tot orgànic i indivisible i, en aquesta forma global i considerades anualment, compensen i absorbeixen qualsevol millora o augment de qualsevol classe o origen que l'empresa estigui obligada a adoptar en un futur per imperatiu legal, fins i tot en el cas de qualsevol conveni d'àmbit superior al de l'empresa.

Les remuneracions voluntàries que es puguin abonar, a més de les que figuren en el quadre salarial, s'han de mantenir sense que es compensin amb les millores pactades, si bé poden compensar i absorbir qualsevol augment derivat d'imperatiu legal o d'altra mena al marge d'aquest Conveni.

A aquest efecte, se separen per a la seva compensació les condicions directament retributives en diner de les hores de treball i vacances.

Article 5

Garantia ad personam

S'han de respectar les situacions personals que, en conjunt, des del punt de vista de la percepció siguin més beneficioses que les fixades en aquest Conveni, i s'han de mantenir estrictament ad personam.

Article 6

Vinculació a la totalitat

Per tal com aquest Conveni col·lectiu (globalment apreciat) constitueix un tot únic, si la jurisdicció competent declara nul de ple dret algun dels seus acords o clàusules i si aquest no afecta altres clàusules o acords del mateix Conveni, queda sense efecte en primera instància, i s'ha de negociar de nou. En sentit contrari, la nul·litat s'ha d'estendre a la totalitat, amb la mateixa obligació de negociar.

Article 7

Comissió Paritària

  1. Amb l'objectiu de vetllar per la correcta aplicació i compliment del contingut d'aquest Conveni, es crea una Comissió Mixta Paritària que ha d'entendre en totes les qüestions relacionades amb la interpretació de les normes que preveu, així com dels dubtes o conflictes que puguin sorgir en la seva aplicació.

  2. La Comissió la formen 3 membres del Comitè d'Empresa i 3 membres en representació de l'empresa. Si no hi ha cap acord en contra, un membre per part de l'empresa actua com a president i un altre per part del Comitè actua com a secretari.

  3. Perquè els acords que pren la Comissió siguin vàlids, cal l'assistència de tots els seus membres i que la decisió sigui aprovada per 5 dels seus membres com a mínim.

  4. Els procediments per resoldre les discrepàncies en el si de la Comissió són els establerts legalment o aquells als quals totes dues parts se sotmetin voluntàriament.

Article 8

Solució de conflictes

Totes dues parts acorden que, en la solució dels conflictes de treball, s'ha d'actuar d'acord amb el que estableix l'Acord interprofessional de Catalunya, firmat pels empresaris i sindicats en data 7 de novembre de 1990, i també el que consta en el Reglament del Tribunal de Mediació, Conciliació i Arbitratge (Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 23 de gener de 1991) i en altres de la mateixa naturalesa i observança general.

Capítol 2

Organització de la feina

Article 9

Norma general

  1. L'organització de la feina té per objecte assolir a l'empresa un nivell adequat de productivitat basat en la utilització òptima dels recursos humans i materials. Per a aquest objectiu és necessària la mútua col·laboració de les parts integrants de l'empresa: la Direcció i els treballadors.

  2. L'organització de la feina correspon a l'empresari, el qual la du a terme a través de l'exercici regular de les seves facultats d'organització econòmica i tècnica, direcció i control de la feina i de les ordres necessàries per a la realització de les activitats laborals corresponents.

  3. La representació legal dels treballadors vetlla perquè en l'exercici de les facultats abans esmentades no es conculqui la legislació vigent, sense que això es pugui considerar una transgressió de la bona fe contractual.

Article 10

Facultats de la Direcció

Són facultats de la Direcció de l'empresa, amb subjecció a les normes legals d'estricta observança i als preceptes d'aquest Conveni:

  1. Fixar la qualificació del treball, una vegada escoltats els representants dels treballadors, segons algun dels sistemes internacionals admesos. Si aquesta qualificació es fa per valoració de llocs de treball, les comissions de valoració les componen representacions de l'empresa i dels treballadors.

  2. Exigir els rendiments mínims o els habituals a cada lloc de treball de l'empresa.

  3. Determinar el sistema que es consideri més adequat per garantir i obtenir rendiments superiors als mínims exigibles d'acord amb les necessitats o característiques generals o específiques de l'empresa o de qualsevol dels seus departaments.

  4. Fixar el nombre de màquines o tasques necessàries per a la utilització racional de la capacitat productiva del treballador.

  5. Determinar els índexs de deixalles (rebuigs, ferralles, minvaments, etc.) i de qualitat admissibles en el procés de producció.

  6. Determinar les normes de vigilància i diligència en la cura de les màquines i els utillatges.

  7. Establir els criteris i les normes de mobilitat i redistribució del personal de l'empresa, d'acord amb les necessitats d'aquesta.

  8. Modificar els mètodes, les tarifes i els sistemes de distribució del personal, el canvi de funcions i les variacions tècniques de les màquines, les instal·lacions, els utillatges, etc.

  9. Regular l'adaptació de les càrregues de treball, el rendiment i les tarifes a les condicions que resultin del canvi de mètodes operatius, de processos de fabricació o del canvi de matèries, màquines o condicions tècniques d'aquestes.

  10. Mantenir els sistemes de treball fins i tot si els treballadors no hi estan d'acord. En cas de discrepància en el mesurament del treball, en la quantitat de temps o en l'aplicació de les tècniques de valoració de llocs de treball, ha d'intervenir...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR