Convenio colectivo - Personal funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2010
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5328 de 27/02/2009

RESOLUCIÓ

TRE/4180/2008, de 14 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar per als anys 2007-2010 (codi de conveni núm. 0813122).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 14 de març de 2007, i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics, en relació amb el que estableix la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990 abans esmentada,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar per als anys 2007-2010 (codi de conveni núm. 0813122) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 14 d'octubre de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball per al personal funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar per als anys 2007-2010

Clàusules preliminars

  1. Àmbit funcional i personal

    Aquest Acord afecta els funcionaris de carrera i interins de l'Ajuntament de Canet de Mar. Així mateix serà d'aplicació al personal d'altres administracions en situació de comissió de serveis a l'Ajuntament.

  2. Àmbit temporal

    La durada d'aquest Acord serà des de l'1 de gener de 2007 fins al 31 de desembre de 2010.

    Si no hi ha expressament cap denúncia de les parts o fins que no s'arribi a un acord exprés, l'Acord resta prorrogat automàticament per períodes anuals.

    Un cop feta la denúncia, amb una antelació màxima de 30 dies naturals a l'acabament d'aquest Acord, les parts es comprometen a iniciar les negociacions dins del termini dels 30 dies següents.

    En el termini màxim d'1 mes des de la recepció de la comunicació de la proposta d'Acord, es procedirà a constituir la Comissió Negociadora i a establir un calendari per les negociacions. Mentre duri la negociació i fins a la signatura d'un nou, continuarà vigent totes i cadascuna de les clàusules normatives d'aquest Acord.

    Les condicions econòmiques de l'Acord tindran efectes des del dia 1 de gener de 2007.

  3. Clàusula de garantia ad personam

    Es garanteix el respecte als drets adquirits mitjançant qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri l'ordenament jurídic. Qualsevol pacte o disposició posterior més favorable ha de prevaler sobre el que s'estableix aquí.

  4. Comissió d'Interpretació i de Seguiment i comissions sectorials (Comissió Paritària)

    4.1 Resta constituïda una Comissió de Seguiment, Control i Desenvolupament, si s'escau, de les normes contingudes en aquest Acord. Aquesta Comissió estarà composta per 2 membres de la Junta de Personal i pels representants que en el mateix nombre l'Ajuntament designi. Si hi ha desacord, les parts, de comú acord podran plantejar la qüestió debatuda davant el Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació en l'Administració Local (CEMICAL). La Comissió ha de fer reunions ordinàries com a mínim amb caràcter trimestral i amb caràcter extraordinari, si ho acorden les parts, en cas de raons d'urgència reconeguda.

    4.2 Es reconeix un àmbit descentralitzat de negociació col·lectiva per a la interpretació i el desenvolupament dels aspectes propis dels sectors que s'estableixin de comú acord entre la corporació i els òrgans de representació entorn de les matèries següents:

    1. Les condicions específiques de treball del personal del sector corresponent.

    2. L'aplicació i el desenvolupament, en aquest sector, dels acords assolits en l'àmbit general.

    4.3 Els acords que es prenguin com a conseqüència dels treballs de la Comissió Paritària podran incorporar-se a aquest Acord. Els esmentats acords seguiran el procediment establert en cada cas per a la seva eficàcia i seran d'aplicació l'endemà de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat.

    4.4 Els acords subscrits, o els que es puguin subscriure en un futur, entre els sindicats representatius i l'FMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), l'FMC (Federació de Municipis de Catalunya) i l'ACM (Associació Catalana de Municipis) es traslladaran a la Comissió de Seguiment i Interpretació per tal de fer, si així correspon, el seu estudi i la seva adequació per a aquest Acord.

    Capítol 1

    Condicions econòmiques

Article 1

Determinació de les retribucions

Les retribucions íntegres per cadascuna de les categories grups, escales i llocs de treball i per als diferents exercicis seran les que figurin en la Relació de llocs de treball que aprovarà el Ple de l'Ajuntament junt amb l'aprovació dels pressupostos municipals, i en el seu cas, modificacions posteriors. Aquests són documents annexos al d'aprovació del Pressupost.

Article 2

Increments salarials

Amb caràcter general l'increment de les retribucions durant els anys de vigència de l'Acord serà l'autoritzat per la Llei de pressupostos de l'Estat per a cada exercici.

Es farà efectiu qualsevol increment, ja sigui percentual o en forma de gratificació, que a nivell de l'Estat o de la Comunitat Autònoma sigui legislat per als empleats de la funció pública.

Ambdues parts manifesten la voluntat de respectar el poder adquisitiu dels treballadors de l'Ajuntament de Canet de Mar, ajustant en tot moment, d'acord amb les previsions legals i amb la voluntat expressada, les retribucions del personal.

Article 3

Conceptes retributius

Els conceptes retributius del personal de l'Ajuntament de Canet de Mar afectat per l'àmbit d'aquest acord són els que determina el Reglament del personal al servei de les entitats locals de Catalunya, aprovat per Decret 214/1990, de 30 de juliol, i totes les disposicions que conformen l'Estatut i el règim del personal al servei de l'Administració local: retribucions bàsiques (sou, triennis, pagues extraordinàries), retribucions complementàries.

Article 4

Antiguitat

A tot el personal de l'Ajuntament de Canet de Mar, inclòs dins l'àmbit de l'Acord se'l computarà l'antiguitat per triennis, d'acord amb l'import de les taules per cada grup de funcionaris/àries que es fixin anualment a la legislació vigent, i se'ls aplicarà en les mateixes condicions.

Article 5

Complement de destinació

L'assignació dels nivells dels llocs de treball es realitzarà mitjançant la Relació de llocs de treball. Si el lloc de treball no es troba inclòs dintre d'aquesta, la seva creació correspondrà el Ple de l'Ajuntament que determinarà el nivell, atenent criteris d'especialització, responsabilitat, competència i comandament.

D'acord amb el Reial decret 158/1996, de 2 de febrer, el complement de destinació ha de quedar fixat d'acord amb els següents mínims i màxims:

Grup i categoria assimilada A: nivell 20-30

Grup i categoria assimilada B: nivell 16-26

Grup i categoria assimilada C: nivell 11-22

Grup i categoria assimilada D: nivell 9-18

Grup i categoria assimilada E: nivell 7-14

Els imports que corresponen als diferents complements de destinació seran els que s'estableixin anualment en la Llei de pressupostos generals de l'Estat.

Es podran percebre complements de destinació superior en funció del grau consolidat per haver dut a terme amb anterioritat llocs de nivell superior. En cap cas no podrà ser superior al màxim previst per a cada grup.

Article 6

Complement específic

El complement específic està destinant a retribuir les condicions particulars d'alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o feines penoses. Aquest complement serà per a cada exercici el que figurarà en la Relació de llocs de treball que aprovarà el Ple junt amb l'aprovació dels pressupostos municipals.

La corporació i els representants sindicals de l'Ajuntament podran determinar conjuntament factors per a la correcta valoració dels llocs de treball, realitzar estudis dels llocs de treball per detectar si es realitzen funcions no retribuïdes o si les retribucions no es corresponen a les funcions exercides, o bé analitzar llocs de nova creació. Les propostes seran en tot cas objecte d'estudi per l'equip de Govern essent competència del Ple la seva aprovació.

Article 7

Complement de productivitat

El complement de productivitat està destinat a retribuir l'especial rendiment, l'activitat extraordinària i l'interès i iniciativa amb què el treballador desenvolupa el seu...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR