Convenio colectivo - Personal Laboral de l Ajuntament de Llorenç del Penedès, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2010
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5329 de 02/03/2009

RESOLUCIÓ

TRE/463/2009, de 3 de febrer, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Llorenç del Penedès, per als anys 2008-2010 (codi de conveni núm. 4302942).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Llorenç del Penedès, subscrit per les parts negociadores en data 5 de desembre de 2008, i presentat per les mateixes parts en data 21 de gener de 2009, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors; l'article 2 b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball, i l'article 170.1 e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Llorenç del Penedès, per als anys 2008-2010 (codi de conveni núm. 4302942), al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Tarragona, 3 de febrer de 2009

Josep Maria Solanes Segura

Director dels Serveis Territorials a Tarragona

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Llorenç del Penedès per als anys 2008-2010

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

1.1 Aquest Conveni estableix i regula les condicions de treball del personal laboral, fix, indefinit no fix i temporal de l'Ajuntament de Llorenç del Penedès.

1.2 Els drets de qualsevol ordre o naturalesa del personal afectat per l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni seran sempre respectats en cas de mobilitat motivada per la creació de nous centres gestors o òrgans de gestió descentralitzada, quan el personal que hi sigui adscrit no resti emparat per un altre acord col·lectiu més beneficiós.

Article 2

Naturalesa del pacte

El present text té la naturalesa de Conveni col·lectiu en els termes establerts en l'Estatut dels treballadors.

Article 3

Vigència

El present conveni, un cop signat per les parts negociadores, entrarà en vigor l'endemà de la l'aprovació definitiva pel Ple de l'Ajuntament de Llorenç del Penedès.

Els seus efectes econòmics es retrotreuen a l'1 de gener de 2008 per al personal fix indefinit, indefinit no fix i temporal amb contracte d'una durada superior a 4 mesos.

La durada d'aquest Conveni serà de 3 anys, i finalitzarà el dia 31 de desembre de 2010.

Article 4

Pròrroga provisional i denúncia

Si no hi ha cap denúncia expressa de les parts, o fins que no s'aprovi el nou conveni col·lectiu, el present acord restarà prorrogat automàticament per períodes anuals.

Un cop feta la denúncia, amb una antelació de 60 dies naturals a la finalització del present conveni o de les seves pròrrogues, les parts es comprometen a iniciar les negociacions dins del termini dels 30 dies següents, quedant prorrogat fins que s'arribi a un nou acord.

Article 5

Clàusula de garantia individual

Aquest conveni no afecta les condicions més beneficioses per al personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

Igualment, es garanteix el respecte als drets ja adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri el dret laboral.

Així mateix, els treballadors de nou ingrés gaudiran de la totalitat de drets inherents als llocs de treball que ocupin, els quals en els supòsits legalment previstos- exerciran proporcionalment al temps de treball.

Article 6

Vinculació a la totalitat

El present Conveni constitueix un tot únic i indivisible i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions pactades no pot ser considerada aïlladament.

Article 7

Comissió Paritària de Seguiment i Interpretació

El present pacte s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit literal de les seves clàusules, i en atenció als objectius que es persegueixen en signar-lo.

En el termini de 15 dies següents a l'entrada en vigor del Conveni s'ha de constituir una comissió amb la denominació que figura a l'epígraf, formada per un representant de la corporació i un representant dels treballadors laborals (totes dues parts poden venir acompanyades d'un assessor) com a òrgan d'interpretació, seguiment, vigilància, arbitratge i conciliació en els conflictes, així com de desenvolupament dels pactes que s'estableixin.

Aquesta Comissió s'ha de reunir en el termini màxim de 15 dies a partir de la convocatòria de qualsevol de les parts, i les seves decisions s'han de prendre de comú acord dels seus membres.

Article 8

Dret supletori

En tot allò que no estigui previst en els acords presents, que han de ser la normativa que s'ha d'aplicar amb caràcter general, serà d'aplicació el que disposa l'Estatut dels treballadors i altres disposicions reglamentàries que se'n derivin.

Capítol 2

Jornada i règim de treball. Permisos

Article 9

Jornada de treball

9.1 La jornada laboral bàsica per a tot el personal s'estableix en 37,5 hores setmanals, amb un total anual de 1.717,5 hores, i la part proporcional que correspongui per al personal contractat amb una jornada inferior a l'habitual.

9.2 Durant la vigència d'aquest Conveni s'ha d'estudiar el còmput màxim d'hores extraordinàries en cada lloc de treball, per tal de racionalitzar i optimitzar els recursos humans.

Article 10

Horari de treball, puntualitat i flexibilitat

Com a norma general, en ser tan diversa la feina que es desenvolupa en els diferents centres de treball i serveis de l'Ajuntament, els horaris s'han d'adaptar a les peculiaritats i a les exigències de cadascun dels llocs de treball, d'acord amb l'organització establerta per l'Ajuntament i amb la legalitat vigent.

Si per qualsevol motiu no justificat, un treballador no pot incorporar-se al seu lloc de treball passats els cinc primers minuts i ho fa en els quinze minuts següents, haurà de recuperar-los durant la setmana en una mateixa jornada. Una vegada esgotats els quinze minuts de flexibilitat, haurà de comunicar verbalment el seu retard, bé per telèfon, en persona o mitjançant un familiar, al departament de personal, i posteriorment justificar-lo mitjançant la documentació necessària.

Els treballadors podran sol·licitar flexibilitzar la seva jornada laboral per motius justificats, la qual cosa haurà de comptar amb el vistiplau del responsable de personal i del regidor de l'àrea. Es podrà concedir sempre que el col·lectiu i les necessitats del servei ho permetin.

Article 11

Horari del personal d'oficines

S'acorda la possibilitat d'ampliar a dues tardes l'atenció al públic en les oficines municipals, segons les necessitats del Servei, sense que això suposi cap increment de la jornada laboral pactada ni del nombre de tardes a treballar, es a dir, la meitat del personal d'oficines cobriria una tarda i l'altra meitat cobriria l'altra.

Durant el període comprés entre l'1 de juny i el 30 de setembre el personal d'oficines farà horari intensiu.

Article 12

Horari intensiu del personal de la brigada municipal

El personal de la brigada municipal farà horari intensiu en el període comprés entre el 15 de juny i el 15 de setembre.

Article 13

Faltes d'assistència

En els casos de falta d'assistència al treball per indisposició o per qualsevol altre motiu s'haurà de comunicar a l'Ajuntament abans de l'inici de la jornada de treball.

A partir del tercer dia s'haurà de presentar la baixa mèdica, sens perjudici que la data d'inici d'aquesta sigui la del primer dia del fet causant.

Article 14

Calendari laboral

Seran festius amb caràcter general els dies que assenyali el calendari laboral oficial de la Generalitat de Catalunya.

A més, seran festius els dos dies de festa local que aprovi el Ple de l'Ajuntament de Llorenç del Penedès, que cada any poden variar i que seran notificats als representants legals dels treballadors l'últim trimestre de cada any. Els dies de festa local que coincideixin amb dissabte o dia festiu passaran al següent dia laborable immediat a la seva festivitat.

Article 15

Vacances

15.1 Tot el personal laboral, fix o temporal té dret a unes vacances d'una durada de 23 dies laborables per cada any de servei actiu, o la part proporcional que correspongui si el temps treballat és menor. Aquestes vacances es podran gaudir en diferents períodes o en un de sol, però es recomana que un dels períodes sigui d'un mínim de 10 dies laborables.

15.2 Les vacances s'han de gaudir sempre dins de l'any natural, de gener a desembre, tot i respectant les especificitats de determinades categories laborals, com ara el personal de la llar d'infants i de l'escola, que les realitzarà el mes d'agost. En cas de coincidència de dates en les peticions, la distribució s'ha de fer de forma consensuada i, en tot cas, ha de quedar ben coberta l'atenció del servei o departament.

La relació de vacances del personal dels diferents departaments haurà de ser aprovada per la Comissió Paritària abans del dia 31 de març de cada any, i haurà de comptar prèviament amb el vistiplau del responsable de personal i dels regidors de l'àrea.

15.4 La Comissió Paritària tindrà potestat per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR