Convenio colectivo - Personal laboral de l'Ajuntament de Creixell, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5330 de 03/03/2009

RESOLUCIÓ

TRE/496/2009, de 9 de febrer, per la qual es disposa el registre i la publicació de l'Acord de condicions de treball/Conveni col·lectiu per al personal de l'Ajuntament de Creixell, per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 4303122).

Vist el text de l'Acord de condicions de treball/Conveni col·lectiu per al personal de l'Ajuntament de Creixell, subscrit per les parts negociadores en data 10 de juny de 2008 i presentat per les mateixes parts en data 30 d'octubre de 2008, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball, i l'article 170.1.e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre de l'Acord de condicions de treball/Conveni col·lectiu per al personal de l'Ajuntament de Creixell, per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 4303122), al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Tarragona, 9 de febrer de 2009

Josep Maria Solanes Segura

Director dels Serveis Territorials a Tarragona

ACORD

de condicions de treball/Conveni col·lectiu per al personal de l'Ajuntament de Creixell

Preàmbul

Tradicionalment en l'Ajuntament de Creixell, i als sols efectes de la negociació de les condicions laborals, el col·lectiu de treballadors/es s'ha dividit entre el personal funcionari/a i dins d'aquest, la Policia Local- i el personal laboral. Resulta obvi que el treball desenvolupat per ambdós col·lectius és idèntic, no depenent de la condició laboral o estatutària que ostentin els/les treballadors/es pel correcte acompliment de les seves tasques. En conseqüència, i amb l'única finalitat de no establir diferències en les condicions de treball on no existeixen, el present Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu unificarà els preexistents, respectant, en qualsevol cas, les especificitats que puguin derivar-se en aspectes concrets de la relació laboral.

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu serà aplicable a tot el personal que presta servei a l'Ajuntament de Creixell, mitjançant una relació estatutària o mitjançant una relació laboral.

Article 2

Vigència i durada

Aquest Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu entrarà en vigor a partir de l.1 de gener de 2008, amb l'excepció prevista a l'article 17.a).

La seva durada serà fins al 31 de desembre de 2011, i es prorrogarà per tàcita reconducció si no es formula denúncia de revisió amb una antelació mínima de 3 mesos respecte a la indicada data.

Un cop feta la denúncia, les parts es comprometen a iniciar les negociacions dins el termini dels 30 dies següents. Mantindrà la seva vigència fins que no s'aconsegueixi un altre acord de condicions de treball/conveni col·lectiu que el substitueixi.

En el supòsit que alguna Administració impugni aquest Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu, en tot o en alguna de les seves parts, la part afectada tornarà a la mesa negociadora a efectes de renegociar aquella part de l'Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu impugnada.

Es preveu la possibilitat de renegociar qualsevol punt de l'Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu cada any, d'acord amb la previsió continguda en l'article 4.

Article 3

Compensació i absorció

Les condicions establertes en el present Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu considerades en el seu conjunt i en còmput anual, podran ésser compensades amb les ja existents en el moment d'entrar en vigor, qualsevol que sigui l'origen o causa de les mateixes. Així mateix podran ser absorbides per altres condicions superiors fixades per disposició legal.

Article 4

Clàusula de garantia ad personam

Es garanteix el respecte als drets individuals adquirits mitjançant qualsevol contracte o resolució que no vulneri el dret administratiu. Les condicions pactades en aquest Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu es consideren mínimes i, conseqüentment, qualsevol pacte, norma o disposició de rang superior més favorable ha de prevaldre sobre el que s'estableix en aquest Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu.

Article 5

Comissió Paritària

5.1 Com òrgan d'interpretació, estudi i seguiment del Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu es constitueix una comissió formada per, com a màxim, 5 representants/tes dels treballadors/es i fins un màxim de 5 representants/tes de la corporació.

Totes les parts podran acudir amb els/les seus/seves respectius/ves assessors/res.

Es preveu la possibilitat de nomenar suplents en cas de necessitat.

5.2 La Comissió Paritària tindrà les següents funcions:

  1. Interpretació, vigilància, aplicació, desenvolupament i seguiment del Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu.

  2. Resolució de tots els assumptes que siguin sotmesos a la seva decisió respecte a qualsevol de les condicions establertes en el present Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu. Els acords presos en el si de la Comissió Paritària vinculen a les parts, en l'àmbit de les seves competències.

  3. Mediació i conciliació en el tractament de les qüestions i dels conflictes de caràcter individual o col·lectiu que es plantegin dins l'àmbit de regulació de l'Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu.

  4. Totes les activitats que tendeixin a una major eficàcia pràctica dels acords de condicions de treball/conveni col·lectiu, o que s'hagin establert en el seu text o qualsevol altre que, si s'escau, se li pugui atribuir a l'empara de les disposicions que es promulguin en el futur.

  5. Estudi i seguiment de l'evolució de la contractació i hores extres.

  6. Rebre informe mensual sobre l'evolució de la contractació laboral i hores extres.

  7. Realitzar el seguiment i anàlisi de la contractació laboral i volum d'hores extres realitzades. Per a això l'Ajuntament posarà a disposició de la Comissió totes les còpies bàsiques dels contractes i informes dels treballs extraordinaris.

  8. Establir criteris per a l'elaboració de plans d'ocupació, així com participar en el seguiment i avaluació dels resultats.

  9. Formular iniciatives, propostes i suggeriments a fi de millorar la situació de la contractació temporal.

  10. Establir criteris per a l'elaboració dels concursos de selecció de personal temporal abans de la seva aprovació, amb objectivitat en la seva classificació professional i retribucions.

  11. Emetre proposta sobre les retribucions dels contractes en pràctiques i formació.

    5.3 El règim de funcionament de la Comissió Paritària serà:

  12. Les reunions han de tenir, amb caràcter ordinari, una periodicitat mínima trimestral. També se'n podran fer, amb caràcter extraordinari, a petició de qualsevol de les parts. De totes les sessions, tant ordinàries com extraordinàries, se n'estendrà l'acta corresponent.

  13. Aquestes comissions s'han de constituir en un termini màxim de 15 dies a partir de la signatura d'aquest Acord de condicions de treball/conveni col·lectiu.

  14. Les comissions quedaran constituïdes, en primera convocatòria, per les 2 terceres parts de les persones que l'integren, i en segona convocatòria, que s'ha de fer sempre el mateix dia que la primera, mitja hora després, per la majoria dels seus membres.

  15. La Corporació nomenarà un secretari, que exercirà les funcions pròpies del seu càrrec en els òrgans col·legiats, entre les quals s'inclouen la confecció de les actes i de les convocatòries. Aquestes seran personals, per escrit i hi ha de figurar la proposta de l'ordre del dia a tractar, i adjuntar l'esborrany de l'acta de la sessió anterior.

  16. L'ordre del dia es confeccionarà amb els punts fixats en la sessió anterior i aquells altres que proposi per escrit qualsevol de les parts.

  17. Les convocatòries ordinàries s'han de notificar amb 7 dies hàbils d'antelació, com a mínim. Fins a 72 hores abans de l'inici de la sessió, qualsevol de les parts podrà proposar la incorporació d'altres punts a l'ordre del dia.

  18. Les convocatòries extraordinàries s'han de notificar amb 24 hores d'antelació i realitzar-se en un termini màxim de 5 dies hàbils posteriors a la presentació de la sol·licitud efectuada per qualsevol de les parts.

  19. Les comissions poden utilitzar els serveis ocasionals o permanents de persones assessores, amb veu i sense vot. Aquestes seran nomenades lliurement per cadascuna de les parts en nombre no superior a 3 per part de la corporació i a 1 per cada sindicat o candidatura independent.

  20. Tots els acords de les comissions requereixen el consens d'ambdues parts.

  21. Les parts poden decidir, en aquelles qüestions sobre les quals no hi hagi acord, sotmetre-les al criteri d'un arbitratge, com pot ser el Tribunal Laboral de Conciliació, Mediació i Arbitratge de Catalunya.

    5.4. Comissió de valoració dels llocs de treball, ordenació administrativa i promoció interna.

    A efectes de promoció interna i provisió de llocs de treball, s'acorda la participació dels delegats/des de personal en la confecció de la normativa de promoció professional i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR