Convenio colectivo - Personal laboral de la Diputació Provincial de Girona, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5332 de 05/03/2009

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

RESOLUCIÓ

TRE/532/2009, de 4 de febrer, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni de condicions de treball del personal laboral de la Diputació de Girona per al 2008-2011 (codi de conveni núm. 1700972).

Vist el text del Conveni de condicions de treball del personal laboral de la Diputació de Girona per al 2008-2011, subscrit, d'una banda, pels representants de l'empresa i, de l'altra, per la dels seus treballadors, el dia 17 de juliol de 2008, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 199/2007, de 10 de setembre; l'article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni de condicions de treball del personal laboral de la Diputació de Girona, per al 2008-2011 (codi de conveni núm. 1700972) al Registre de convenis del Serveis Territorials de Treball a Girona.

-Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

-Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 4 de febrer de 2009

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials

a Girona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

de condicions de treball del personal laboral de la Diputació de Girona per al 2008-2011

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

  1. Aquest Conveni estableix i regula les condicions de treball del personal laboral que presta els seus serveis a la Diputació de Girona.

  2. S'exclou expressament d'aquest Conveni el personal contractat mitjançant plans d'ocupació de l'INEM, programes subvencionats o similars.

  3. Respecte el personal laboral temporal els és d'aplicació, excepte pel que fa a les bestretes i les llicències per assumptes propis sense retribució. Les ajudes assistencials i les assegurances se'ls han d'aplicar a partir del 1r any d'antiguitat. El pla de pensions s'aplica a partir del 2n any d'antiguitat a la corporació, s'exclouen expressament els triennis reconeguts.

Article 2

Naturalesa del pacte

Aquest text té la naturalesa de Conveni col·lectiu en els termes establerts a l'Estatut dels treballadors.

Article 3

Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor l'endemà de la seva signatura per les parts negociadores, condicionat a l'aprovació definitiva pel Ple de la Diputació.

Els efectes econòmics que se'n derivin han de ser retroactius des d'1 de gener de 2008, llevat que en l'articulat s'indiqui una altra data, en tot cas no son retroactius els efectes econòmics dels conceptes variables com les hores extres, ajudes assistencials o d'estudis ni premis d'antiguitat.

La seva durada és de 4 anys, és a dir, fins a 31 de desembre de 2011.

No obstant això, l'incompliment d'aquest Conveni per part de la Diputació comporta a tots els efectes l'incompliment dels pactes de condicions de treball 2008-2011 i habilita als representants del personal laboral a denunciar la seva revisió o resolució abans de la finalització del seu àmbit temporal.

Article 4

Pròrroga provisional i denúncia

El Conveni queda prorrogat per tàcita reconducció, per períodes successius d'1 any, si no es formula denúncia de revisió o resolució per qualsevol de les parts abans del 15 d'octubre de cada any.

Un cop denunciat, aquest Conveni segueix vigent a tots els efectes fins a l'entrada en vigor del nou text que el substitueixi.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Aquest Conveni constitueix un tot únic i indivisible i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions pactades no pot ser aïlladament considerada.

Article 6

Condicions més beneficioses i garantia personal

Aquest Conveni no afecta les condicions més beneficioses pel personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

Igualment, es garanteix el respecte als drets ja adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri el dret administratiu. Qualsevol pacte o disposició posterior més favorable ha de prevaldre sobre el que aquí s'estableixi.

Article 7

Comissió Paritària de Seguiment i Interpretació

Aquest pacte s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules, i en atenció als objectius que es persegueixin en signar-los.

En el termini dels 15 dies següents a l'entrada en vigor del Conveni, s'ha de constituir una comissió amb la denominació de l'epígraf, formada per 3 representants de la corporació i 3 de la Junta de personal i el Comitè d'Empresa, com a òrgan d'interpretació, seguiment, vigilància, arbitratge i conciliació en els conflictes, així com de desenvolupament dels pactes que s'estableixin. Cada una de les parts pot comptar amb l'assistència d'1 assessor.

Aquesta comissió s'ha de reunir en el termini màxim de 15 dies a partir de la convocatòria de qualsevol de les parts i les seves decisions s'han de prendre per majoria simple dels seus membres.

Article 8

Dret supletori

En tot allò que no estigui previst en la regulació dels presents acords, que han de ser la normativa a aplicar amb caràcter general, cal regir-se pel que disposa l'Estatut bàsic de l'empleat públic, l'Estatut dels treballadors i altres disposicions de desplegament.

Capítol 2

Jornada laboral, vacances i permisos

Article 9

Jornada laboral i distribució horària

La jornada setmanal ordinària és de 35 hores, i la seva distribució horària és la següent:

  1. Personal d'oficina: de 8 a 15 hores, de dilluns a divendres

  2. Brigades d'obres i vies: de 7 a 14 hores, de dilluns a divendres

  3. Brigada de monuments: de 8 a 15 hores, de dilluns a divendres

  4. Biblioteques: S'han de distribuir les 35 hores d'acord amb les peculiaritats de cadascuna d'elles, tenint en compte l'horari d'obertura al públic

  5. Conductors del parc mòbil: de 8 a 15 hores, de dilluns a divendres

  6. Horari especial de recepció i telèfon (torn mínim d'una persona): de 15 a 21 hores, de dilluns a divendres, i de 9 a 14 hores el dissabte. El període de 15 de juny a 15 de setembre: de 14.30 a 21.30 de dilluns a divendres i el dissabte festiu.

Dins els esmentats horaris, es concedeix un període de descans de 25 minuts per esmorzar, que es pot gaudir entre les 9 i les 11 hores i que s'ha de distribuir per torns, de forma que quedi ben coberta l'atenció del servei o del departament. El personal que per qualsevol motiu redueixi la seva jornada en més de 2 hores diàries no pot gaudir del període de descans esmentat, si la redueix entre 1 i 2 hores té 15 minuts de descans.

S'estableix una tolerància de 15 minuts al començament de la jornada laboral. Aquest marge, però, no és aplicable quan per les especials característiques del lloc de treball es requereixi la presència puntual dels seus ocupants.

La jornada especial del personal de neteja és de 30 hores setmanals, que es presten de 15 a 21 hores, de dilluns a divendres, amb una tolerància a l'entrada de 10 minuts i un descans dins la jornada de 20 minuts. L'esmentat col·lectiu ha de percebre les seves retribucions proporcionalment a la jornada que realitzen.

Els diferents graus de dedicació (prolongada, plena, exclusiva, etc.) queden reflectits a la relació de llocs de treball o bé per decret de Presidència i s'han de retribuir d'acord amb la normativa de desplegament de l'esmentada relació, excepte la prolongació de jornada que s'ha de retribuir segons aquest Conveni col·lectiu.

Horari flexible. Per motius de conciliació de la vida familiar i laboral i d'acord amb les necessitats del servei, es pot flexibilitzar l'entrada en el lloc de treball fins a 1.30 minuts, que s'ha de compensar obligatòriament al final de la mateixa jornada. La durada mínima per dur a terme la flexibilització és de 6 mesos. Els empleats/ades que tinguin major dedicació, o qualsevol reducció horària per altres motius, no es poden acollir a aquesta flexibilitat. Al personal que realitzi la flexibilització horària no se li ha d'aplicar la tolerància d' entrada.

Article 10

Control de presència

El control de presència s'estableix per a tot el personal de la Diputació, i s'efectua bé mitjançant rellotges de control, amb tarja magnètica individualitzada, o bé mitjançant el sistema que estableixi el Departament de Recursos Humans i la unitat corresponent en els serveis o dependències on no es disposi de rellotge.

Queden subjectes al control de presència l'entrada i la sortida en començar i en finalitzar la jornada laboral, i totes les sortides que es produeixin dins l'horari laboral, siguin pel motiu que siguin.

Els caps de cada servei o unitat orgànica han de vetllar pel compliment de l'horari en la jornada laboral del personal adscrit al seu servei.

El Departament de Recursos Humans ha d'efectuar periòdicament un recompte de les faltes de puntualitat i de les absències injustificades i ha...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR