Convenio colectivo - Idilia Foods SL (Centre de Treball de Montmeló), Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2009
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5344 de 23/03/2009

RESOLUCIÓ

TRE/722/2009, de 26 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Nocicao, SL (centre de treball de Montmeló), per als anys 2009-2011 (codi de conveni núm. 0812751).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Nocicao, SL (centre de treball de Montmeló), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 18 de desembre de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Nocicao, SL (centre de treball de Montmeló), per als anys 2009-2011 (codi de conveni núm. 0812751) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 26 de gener de 2009

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Traducció del text original aportada per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Nocicao, SL (centre de treball de Montmeló), per als anys 2009-2011.

Disposicions generals

Capítol 1

Normes d'aplicació

Article 1

Àmbit territorial

Les normes contingudes en el present Conveni són d'aplicació a tots els empleats i treballadors de l'empresa Nocicao, SL, que presten els seus serveis en el centre de treball situat a Montmeló, Vial Congost, s/n.

Article 2

Àmbit personal

El present Conveni afecta tot el personal esmentat que es trobi d'alta o s'incorpori a la plantilla del centre de treball durant la vigència d'aquest Conveni, sigui quina sigui la classe del seu contracte i sense perjudici de les peculiaritats pròpies de cadascú.

Article 3

Àmbit temporal

ËLa vigència del present Conveni col·lectiu s'estendrà des de l'1 de gener de 2009, fins al 31 de desembre de 2011.

Aquest Conveni s'ha de prorrogar d'any en any, si no hi ha denúncia expressa d'alguna de les parts, 1 mes abans del seu venciment.

Article 4

Vinculació a la totalitat

Aquest Conveni és vinculat per ambdues parts en tots els seus punts. En el cas que es consideri que algun dels pactes del present Conveni conculca la legalitat vigent o lesiona greument l'interès de tercers, qualsevol variació l'invalidaria totalment i caldria reconsiderar-ne el contingut.

Article 5

Règim de Conveni. Compensació i absorció

El règim que amb caràcter general s'estableix en el present Conveni anul·la i substitueix qualsevol altra condició general o particular que pogués existir per als treballadors de l'empresa amb anterioritat a la seva entrada en vigor.

Les condicions contingudes en aquest Conveni, com que són més favorables en conjunt per als treballadors que afecten, substitueixen totalment totes les condicions vigents quan el Conveni entri en vigor que siguin concurrents amb les pactades.

Ambdues parts convenen que les condicions que en el futur puguin resultar de qualsevol disposició legal o reglamentària, conveni col·lectiu de qualsevol àmbit, pacte o norma d'un altre rang que més endavant s'aprovi seran compensables i absorbibles per les condicions contingudes en aquest Conveni, fins i tot les d'índole econòmica, comparades ambdues situacions de forma global i anual.

Article 6

Comissió Paritària per a la Interpretació i Vigilància

Per vetllar per l'aplicació i compliment d'allò estipulat en aquest Conveni es crea la Comissió Paritària, formada per 3 representants legals dels treballadors i pel mateix nombre de membres designats per la Direcció de l'empresa. Els membres han de ser escollits entre els que al seu dia formaven part de la Comissió Negociadora del Conveni.

Aquesta Comissió té com a única comesa dirimir els problemes d'interpretació del text del present Conveni. En relació amb la solució de conflictes de treball cal atenir-se a allò establert en l'Acord interprofessional de Catalunya firmat pels sindicats CCOO i UGT i la patronal Foment del Treball Nacional en data 7 de novembre de 1990, així com al que s'estableixi al Reglament del Tribunal de Mediació, Conciliació i Arbitratge. Aquesta Comissió es reuneix a petició de qualsevol de les parts per mitjà d'avís amb 7 dies d'antelació.

Article 7

Prelació de normes

Amb caràcter supletori i en els casos no previstos en el present Conveni s'han d'aplicar les clàusules normatives sense contingut econòmic recollides en el Conveni col·lectiu de productes dietètics i preparats alimentaris de Catalunya.

Capítol 2

Organització de la feina

Article 8

Facultats de Direcció de l'empresa

L'organització pràctica de la feina és facultat de la Direcció de l'empresa, que ha de respectar en tot cas la legislació vigent. Entre les seves atribucions hi ha les següents:

  1. L'adscripció o trasllat de personal a diferents seccions.

  2. La modificació dels procediments o mètodes de treball.

  3. L'establiment d'incentius i dels seus sistemes així com la fixació d'índexs de productivitat i qualitat en tots o una part dels treballs, sens perjudici del que disposa l'article 11 d'aquest text.

  4. La determinació dels rendiments mínims. Es considera com a activitat normal la que desenvolupa un operari mitjà integrat en el seu treball, sota una direcció competent, sense l'estímul d'una remuneració amb incentiu, a un ritme que pugui mantenir fàcilment dia rere dia sense una excessiva fatiga física o mental; es caracteritza per un esforç constant i raonable.

  5. L'establiment del nombre de torns de treball i la fixació dels seus horaris, amb l'adscripció o trasllat a aquests del personal que en cada moment es consideri necessari.

  6. L'assignació de tasques determinades o de feines necessàries al personal i l'adjudicació del nombre de màquines i estris per a la saturació del treball.

  7. Qualsevol canvi de funcions o serveis dels treballadors que no en perjudiqui la formació professional o durant el temps que sigui necessari, en funció de les necessitats de producció.

  8. La indicació de normes sobre vigilància, cura i neteja de les màquines, estris i locals de treball.

  9. L'establiment de mesures i procediments adequats per assegurar la higiene dels productes.

Els representants dels treballadors poden sotmetre a la consideració de la Direcció propostes concretes que sobre l'organització de la feina estimin oportunes.

Capítol 3

Classificació professional

Article 9

Categories professionals

S'estableixen les següents categories professionals

  1. Producció

    1. Encarregat de producció/planificació

    2. Oficial de producció

    3. Oficial d'envasament

    4. Ajudant envasament

    5. Auxiliar de producció

  2. Manteniment

    1. Encarregat de manteniment

    2. Electromecànic

    3. Mecànic

    4. Electricista

    5. Auxiliar de manteniment

  3. Control de qualitat

    1. Tècnic analista

    2. Laborant

    3. Auxiliar laborant

  4. Magatzem

    1. Oficial de magatzem / conductor de carretons

    2. Auxiliar de magatzem

  5. Serveis

    1. Tècnic administratiu

    2. Administratiu

    3. Auxiliar administratiu

  6. Producció

    1. Encarregat de producció/planificació:

      És la persona que, en dependència del cap de departament i amb la formació deguda i rendiment adequat, executa amb iniciativa i responsabilitat les tasques que li són pròpies amb productivitat i resultats correctes.

      Té una formació professional de titulació de grau mitjà o superior i/o experiència equivalent. Formació específica en direcció de persones.

      Té comandament directe sobre les persones al seu càrrec.

      Coordina i controla l'àrea de Producció, desenvolupa els programes i les activitats corresponents, ordena l'execució de funcions, vetlla pel compliment de les comeses del personal sota la seva responsabilitat i respon de la seva gestió davant el cap de departament.

      Organitza els recursos necessaris per dur a terme els programes de producció i de manteniment en temps i qualitat adequats.

      S'entén com a polivalent amb l'encarregat de manteniment en el sentit que entre ambdues categories professionals es pot exercir una mobilitat funcional ordinària.

      Efectua tasques pròpies de la planificació de producció, d'aprovisionaments de materials o d'expedicions de mercaderies.

      Coneix en profunditat i utilitza adequadament els sistemes de gestió administrativa de la companyia, tals com SAP, Piscis, Estructures, etc.

    2. Oficial de producció:

      És la persona que, en dependència de l'encarregat i amb la formació deguda i rendiment adequat, executa amb iniciativa i responsabilitat les tasques que li són pròpies amb productivitat i resultats correctes: posa en marxa i condueix els processos de fabricació o envasament.

      Formació d'FP1 o coneixements i experiència equivalents.

      Assumeix, després d'un període d'adaptació, qualsevol canvi de qualitat o tecnològic en els processos.

      Realitza tots els treballs que li són propis d'acord...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR