Convenio colectivo - Ajuntament de Vilanova del Vallès personal laboral, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5375 de 08/05/2009

RESOLUCIÓ

TRE/4211/2008, de 2 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0812332).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 22 de juliol de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0812332) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 2 d'octubre de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès per als anys 2008-2011

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

Aquest Conveni afecta els treballadors de l'Ajuntament de Vilanova. No obstant això, les entitats descentralitzades podran adherir-se a aquest Conveni previ acord de l'òrgan competent. En resten exclosos el personal d'alta direcció i els que estan sota plans d'ocupació.

Aquest Conveni no afecta les condicions més beneficioses pels treballadors pactades amb anterioritat a través de disposicions legals o acords amb el personal.

Article 2

Àmbit temporal. Modificació i revisió

Aquest Conveni serà vigent el dia següent de la seva signatura, amb retroactivitat de l'1 de gener de 2008 en les qüestions que s'estableixin de forma específica, i la seva durada s'estendrà fins al 31 de desembre de 2011. Podrà ser prorrogat tàcitament per períodes successius d'1 any si no és objecte de denúncia, per a la seva revisió, amb un mínim d'1 mes d'antelació a la data del seu venciment inicial o de qualsevol de les seves pròrrogues, fins a la signatura d'un nou acord. Un cop denunciat aquest Conveni, continuarà en vigor fins que no s'aconsegueixi un altre que el substitueixi.

Article 3

Vinculació

Aquest Conveni constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions esmentades i pactades per aquest Conveni no pot ésser aïlladament considerada.

Atès que les condicions pactades són un tot orgànic i indivisible, aquest Conveni serà reestudiat per la Comissió Paritària en el cas que l'autoritat laboral o judicial en l'exercici de les seves facultats objectés o invalidés alguns dels pactes o no n'aprovés la totalitat del contingut.

Article 4

Règim interior

  1. El personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès, pel caràcter de les seves funcions, està immers al règim d'incompatibilitats legals vigents.

    Per al desenvolupament de les seves tasques hauran d'observar discreció i secret professional en els assumptes que coneguin per raó del seu càrrec i no podran utilitzar aquestes dades en benefici propi o de tercers.

  2. És obligació de tots els treballadors la màxima diligència i correcció de cara al públic, als seus companys, subordinats, caps i membres de la corporació.

  3. Així mateix, hauran de complir el seu horari de treball amb puntualitat i desenvolupar les seves funcions i obligacions amb el màxim d'iniciativa pròpia i amb l'acatament de les directrius i les instruccions dels seus caps i responsables directes.

Article 5

Comissió Paritària

Es crearà una Comissió Paritària del Conveni en el termini de 15 dies comptats des de l'aprovació d'aquest Conveni, com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i de vigilància del seu compliment.

Les seves funcions, a més de la interpretació i vigilància de les qüestions aquí regulades son:

  1. Arbitratge de les qüestions que les parts sotmetin a consideració.

  2. D'altres que li siguin encomanades per aquest Conveni.

La Comissió Paritària estarà integrada per 4 persones, 2 designades per la corporació i 2 per la representació del personal.

Actuarà com a secretari de la Comissió una persona designada per acord. S'aixecaran actes de les reunions i els seus acords seran de compliment obligatori; es farà lliurament d'aquestes als representants dels treballadors en un termini màxim de 7 dies.

La Comissió Paritària es reunirà, si s'escau, 1 cop al mes, l'últim divendres, i a petició d'alguna de les parts quan sigui necessari i sempre que sigui possible, en el termini de 2 dies hàbils comptats a partir de la petició.

En cas de manca d'acord de la Comissió Paritària sobre la interpretació i/o aplicació del present Conveni, així com qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment de la discrepància, als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

Capítol 2

Jornada i règim de treball

Article 6

Calendari i jornada laboral

  1. Organització del treball (norma general)

    L'organització del treball és competència de la corporació, que ha d'establir els sistemes de racionalització, la millora de mètodes i processos i la simplificació de tasques que permetin un millor i més alt nivell de prestació de serveis.

    Els canvis organitzatius de caràcter individual que afectin les condicions laborals dels treballadors/ores s'informaran als delegats de personal. Els canvis que afectin un col·lectiu de treballadors/ores s'informaran prèviament a l'adopció dels acords i es negociaran en un termini de 15 dies.

  2. Calendari/jornada/horaris/absències

    1. Són laborables tots els dies de l'any llevat dels que a continuació es relacionen:

  3. 104 dies, equivalents a 52 dissabtes i 52 diumenges.

  4. 12 festes oficials fixades per la Generalitat de Catalunya.

  5. 2 festes locals fixades per l'Ajuntament.

  6. 23 dies laborables de vacances.

  7. Fins a 9 dies o més per antiguitat, si és el cas, de llicència retribuïda per assumptes propis, que es concediran d'acord amb les necessitats del servei.

    La jornada laboral s'adaptarà al disposat a la legislació vigent que s'aplica als funcionaris públics, en concret a la Resolució de 10 de març de 2003, de la Secretaria de Estat per l'Administració Pública per la qual es dicten instruccions sobre jornada i horaris de treball del personal civil al servei de l'Administració general de l'Estat. Cada any es distribuirà la seva aplicació que s'adjuntarà com a annex al Pacte, en funció de les necessitats del servei i prèvia negociació amb els representants de personal.

    1. Abans del dia 28 de febrer s'establirà el calendari laboral de l'any.

    2. El calendari laboral establirà l'horari, jornada i nombre d'hores a desenvolupar pels treballadors municipals.

    3. Entre l'acabament d'una jornada i el començament d'una altra, han de transcórrer com a mínim 12 hores.

    4. Excepcionalment es podran establir modificacions en els horaris de determinats llocs de treball per necessitats del servei d'acord amb els representants dels treballadors.

    5. Tindran consideració de festius els dies de descans intersetmanal per a tot el personal que, per motius de servei, es vegi obligat a treballar dissabtes i/o diumenges.

    En còmput anual s'haurà de realitzar un màxim de 215 dies laborables, 1.612,5 hores. A partir del 2010, com que queda acordada la jornada laboral setmanal de 37 hores, el còmput anual serà de 1.591 hores.

    Els horaris es fixen als annexos adjunts.

Article 7

Torns

  1. A l'hora d'efectuar qualsevol canvi de torn entre 2 treballadors d'un mateix departament, caldrà notificació prèvia amb la suficient antelació, al cap del servei respectiu.

Article 8

Descans diari

  1. Tots els treballadors en règim de jornada superior a les 6 hores ininterrompudes tindran un descans de 30 minuts, computables com a treball efectiu que gaudiran, segons les necessitats del servei, dintre de la primera part de la jornada. Quan la jornada de treball sigui inferior la pausa en reduirà proporcionalment.

El descans en horari nocturn serà de 45 minuts per a jornades de 8 hores.

Article 9

Descans setmanal

  1. El descans setmanal serà de 2 dies continuats.

  2. Aquest descans s'efectuarà preferentment en dissabte i diumenge, llevat del personal que la seva jornada laboral coincideixi amb aquests dies.

Article 10

Flexibilitat

  1. S'estableix un marge de flexibilitat, no habitual, a l'entrada i a la sortida del lloc de treball, de 10 minuts diaris, que s'haurà de recuperar dins la mateixa setmana.

  2. S'estableix el dret a disposar de 9 hores trimestrals per a assumptes propis amb caràcter de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR