Convenio colectivo - Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Personal Funcionario, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2012
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5378 de 13/05/2009

RESOLUCIÓ

TRE/4220/2008, de 20 de novembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres per als anys 2008-2012 (codi de conveni núm. 0813502).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 15 de juliol de 2008, i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics, en relació amb el que estableix la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990 abans esmentada,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres per als anys 2008-2012 (codi de conveni núm. 0813502) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 20 de novembre de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres per als anys 2008-2012

Capítol 1

Estipulacions generals

Article 1

Àmbit territorial i personal

1.1. Les disposicions contingudes en aquest Pacte afectaran tot el personal funcionari, en qualsevol de les seves categories, al servei de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres.

1.2. Resten exclosos de l'àmbit personal d'aquest Pacte el personal eventual de confiança o d'assessorament especial i el personal funcionari de caràcter directiu que desenvolupi llocs de treball d'especial responsabilitat, adscrits pel procediment de lliure designació, mentre desenvolupi les funcions o els llocs de treball esmentats.

Article 2

Àmbit temporal, vigència, denúncia i pròrroga

2.1. El present Pacte entrarà en vigor el dia de la seva aprovació per part del Ple de l'Ajuntament, prèvia signatura d'aquest Pacte pels representants del personal i la corporació.

2.2. Com a clàusula única de vigència i només a efectes de retribucions econòmiques salarials, el Pacte serà aplicable amb efectes retroactius a data 1 de juliol de 2008.

La regulació de les vacances contingudes en el present document serà d'aplicació a partir de l'1 de gener de 2009.

2.3. El present Pacte tindrà vigència fins al 31 de desembre de 2012 i es prorrogarà tàcitament d'any en any si no formula denúncia de revisió qualsevol de les parts signants amb una antelació mínima de 3 mesos respecte a la data de finalització de la vigència del Pacte.

Aquesta denuncia es formularà per escrit i amb constància fefaent a l'altra part. Una vegada produïda la denúncia escrita, les parts signatàries estan obligades a iniciar les negociacions, com a mínim, 1 mes i mig abans de la data de venciment del Pacte. La vigència del present Acord es mantindrà fins que no se n'aconsegueixi un altre que el substitueixi.

Article 3

Condicions més beneficioses

3.1. Les condicions pactades en el present Pacte compensaran i absorbiran en còmput anual i global totes les existents anteriorment, sens perjudici dels drets adquirits ad personam que no vulnerin la normativa d'aplicació.

3.2. Les condicions econòmiques de qualsevol índole pactades en aquest Acord formen un tot orgànic i substitueixen totes les que hi hagi a l'Ajuntament, sigui quina sigui la seva naturalesa, el seu origen o la seva denominació.

3.3. Qualsevol Pacte o disposició posterior més favorable prevaldrà sobre allò que aquí s'estableix, tenint en compte que per a la seva validesa i eficàcia serà necessària l'aprovació expressa i formal dels òrgans competents, en el seu àmbit respectiu.

Article 4

Aplicació més favorable

Com a norma general, totes les condicions establertes al present Pacte, en cas de dubte, ambigüitat o obscuritat quant al seu sentit i abast, han de ser interpretades i aplicades de la forma que resultin més favorables per als funcionaris de l'Ajuntament.

Article 5

Indivisibilitat del Pacte

5.1. Els acords recollits en aquest Pacte formen un tot orgànic i unitari i no poden aplicar-se parcialment. Amb la finalitat d'aplicar-lo a la pràctica, hauran de ser considerats globalment i en conjunt.

5.2. No obstant això, en el cas que l'autoritat administrativa o judicial, en l'exercici de les seves facultats, deixés sense efecte o modifiqués alguna de les estipulacions del present Pacte, aquestes s'hauran d'adaptar, per a la qual cosa es facultarà la Comissió Paritària, sense que això comporti una nova negociació del Pacte dins del període de vigència pactada.

Capítol 2

Comissió Paritària

Article 6

Interpretació i vigilància

6.1. Durant el mes següent a l'aprovació d'aquest Pacte pel Ple municipal de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, es constituirà una Comissió Paritària d'interpretació i vigilància d'aquest Acord, que estarà formada per 3 representants de l'Ajuntament i 3 representants del personal funcionari que van formar part en la negociació col·lectiva. En el supòsit que els representants designats inicialment per constituir la Comissió Paritària deixin d'ostentar aquesta representació, seran reemplaçats per les persones que els substitueixin en el càrrec o per qualsevol representant de les parts designat a l'efecte.

6.2. Aquesta Comissió Paritària estarà presidida per la persona que es designi de comú acord entre les parts, i de la mateixa manera, s'elegirà un secretari, que serà l'encarregat d'aixecar les actes.

6.3. S'estableix l'obligació expressa de sotmetre a la Comissió Paritària tots els dubtes, discrepàncies o conflictes que es puguin produir amb motiu de la interpretació i aplicació d'aquest Acord, amb caràcter previ a l'adopció d'accions administratives o judicials.

La Comissió Paritària emetrà dictamen sobre les qüestions plantejades en el termini màxim d'1 mes des de la seva petició. En cas que no s'emeti aquest dictamen en el termini especificat s'ha de donar per evacuat el tràmit, i les parts queden en llibertat per adoptar les mesures legals corresponents.

Article 7

Funcionament de la Comissió Paritària

7.1. La Comissió Paritària es reunirà amb caràcter ordinari una vegada cada 2 mesos i amb caràcter extraordinari a petició de l'Ajuntament o de la representació dels funcionaris, sempre per mitjà d'escrit que especifiqui l'ordre del dia de la convocatòria. S'haurà de reunir dins del termini dels 5 dies hàbils següents a partir de la petició per escrit.

7.2. A la primera reunió s'establirà un reglament de funcionament i s'elegirà el president/a i el secretari/ària.

7.3. Els acords que s'adoptin es reflectiran en les actes que s'aixequin en cada reunió. Els acords s'han d'adoptar per majoria, i el seu contingut s'incorporarà a aquest Acord una vegada sigui aprovat per l'òrgan municipal corresponent, si escau.

7.4. En cas de desavinença, ambdues parts, de comú acord, podran replantejar la qüestió debatuda davant el Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL).

7.5. Els membres de la Comissió Paritària podran delegar de manera expressa i per escrit el seu vot en qualsevol dels altres membres.

7.6. Qualsevol funcionari podrà fer les seves queixes i reclamacions davant la Comissió Paritària, en matèries relacionades amb aquest Pacte.

Article 8

Funcions de la Comissió Paritària

Seran funcions de la Comissió Paritària:

  1. Interpretar, vigilar i estudiar l'aplicació de la totalitat de les clàusules del Pacte i les disposicions legals que el puguin afectar.

  2. Les que li atribueixi expressament aquest Pacte.

Capítol 3

Jornada

Article 9

Jornada laboral

9.1. La jornada de treball del personal al servei de l'Ajuntament serà de 37 hores i 30 minuts setmanals prestades de dilluns a divendres amb un còmput anual de 1.687 hores i 30 minuts de treball efectiu.

Els dies d'assumptes personals es computaran com a treball efectiu als efectes d'arribar al còmput anual de 1.687 hores i 30 minuts.

9.2. S'estableix un temps de descans en jornada continuada, computable com a jornada de treball, de 30 minuts diaris, durant els quals es podrà abandonar el lloc de treball.

El personal d'oficines no podrà deixar desatès el servei d'atenció al públic en la franja horària compresa entre les 9 i les 14 hores.

9.3. Entre l'acabament d'una jornada de treball habitual i l'inici de la següent hauran de passar com a mínim 12 hores.

9.4. Àrea de biblioteca

Els funcionaris que prestin serveis a la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR