Convenio colectivo - Serveis Ambientals del Vallès Oriental SA, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5489 de 23/10/2009

RESOLUCIÓ

TRE/2898/2009, de 24 de febrer, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0811852).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 29 de gener de 2009, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0811852) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 24 de febrer de 2009

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, per als anys 2008-2011

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Conveni s'aplica a tot el personal de l'empresa pública propietat del Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental, Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA.

Article 2

Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor el dia de la seva signatura, independentment de la data de publicació al DOGC, i la seva durada és fins al 31 de desembre de 2011.

Els seus efectes econòmics es remuntaran a l'1 de gener de 2008.

Article 3

Denúncia i pròrrogues

La denúncia del present Conveni s'entendrà realitzada automàticament en el moment del seu venciment. No obstant la denúncia automàtica, aquest Conveni seguirà vigent fins l'aprovació d'un conveni nou.

Article 4

Totalitat

Aquest Conveni constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta.

Article 5

Comissió Mixta d'Interpretació, Estudi i Seguiment (CMIES)

Dins del termini de 15 dies següents a la publicació d'aquest Conveni en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, es constituirà una comissió mixta d'interpretació, estudi i seguiment (CMIES).

Aquesta Comissió estarà formada per 3 representants de l'empresa i 3 representants dels treballadors. Ambdues parts podran utilitzar els serveis d'assessors amb veu i sense vot.

Les funcions d'aquesta Comissió seran l'estudi, la interpretació, el seguiment, la vigilància i el posterior desenvolupament dels acords que figuren en el present Conveni. Igualment, entre les funcions de la Comissió hi haurà l'establiment d'un calendari per a la negociació d'un nou conveni.

També correspon a la comissió de seguiment, l'inici i la conclusió durant la vigència del present Conveni, d'un estudi tendent a definir les diferents categories professionals del personal afectat pel present Conveni, partint de l'anàlisi de les diferents tasques que porten a terme.

La Comissió es reunirà de forma ordinària una vegada cada 3 mesos per tractar dels temes que té encomanats. De forma extraordinària a petició escrita d'alguna de les parts, argumentant el motiu de la reunió.

El termini per fixar la data de la reunió de la Comissió serà de 3 dies i es disposarà, com a màxim, 7 dies més per a la seva celebració. Si en aquest termini no pogués reunir-se sense causa justificada, qualsevol de les parts podrà utilitzar unes altres vies per a la solució del problema.

Els acords de la Comissió es prendran en un termini màxim de 5 dies, comptats des de la data de la reunió. Els seus acords seran vinculants per les dues parts i s'hauran d'aplicar en un termini màxim de 10 dies, comptats des de la data de l'acord, a excepció d'aquells en els quals la Comissió acordi un termini diferent.

S'aixecarà i es signarà l'acta de les reunions.

En cas de manca d'acord en el si de la comissió sobre la interpretació i/o aplicació d'aquest Conveni, així com de qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden, expressament i voluntàriament, la submissió de la discrepància als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació de l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

Capítol 2

Classificació del personal i condicions de treball

Article 6

Condicions de treball

L'organització del treball és una facultat exclusiva de la Direcció de l'empresa. En conseqüència, aquesta té el deure i el dret d'organitzar-ho de manera que s'obtingui el màxim rendiment en tots els aspectes amb la necessària col·laboració del personal per a aquesta finalitat.

Pel que fa a les modificacions de les condicions de treball, el que disposa l'article 41 de l'Estatut dels treballadors.

Article 7

Classificació dels llocs de treball

L'activitat de l'empresa s'estructura en 3 grans àrees: serveis d'administració, serveis de deixalleries i serveis de recollida de residus. Els treballadors/es de l'empresa estaran vinculats com a mínim a una d'aquestes àrees.

La classificació dels llocs de treball que es detalla a continuació és merament enunciativa i no pressuposa l'obligació de tenir coberts tots els llocs de treball descrits.

Les comeses de cada lloc de treball es consideraran simplement indicatives i no limitatives.

Tot el personal està obligat a realitzar totes les tasques i operacions que li encomanin els seus superiors, dins de la general escomesa pròpia de la seva categoria professional.

El personal estarà classificat, atenent a les funcions que realitzi en l'empresa, en qualsevol dels següents grups professionals.

  1. Grup de tècnics i tècniques.

    Estarà compost per les següents categories:

    Responsable de comptabilitat i administració.

    Tècnic/a (de deixalleries, de dades, d'operacions i de recollides).

  2. Grup de comandaments intermedis.

    Estarà compost per les següents categories:

    Encarregat/da.

    Supervisor/a.

    Controlador/a.

  3. Grup d'administratius i administratives. Dintre d'aquest grup s'incorporen les categories següents:

    Oficial 1a administratiu/iva.

    Oficial 2a administratiu/iva.

    Auxiliar administratiu/iva.

    Recepcionista.

    Telefonista.

  4. Grup de conductors/res.

    La categoria de xofer subrogat (de la plantilla de l'empresa concessionària del servei municipal de recollida d'escombraries i neteja viària de Mollet del Vallès) i la de xofer subrogat concessió municipal de Montmeló, van ser creades únicament i exclusivament, per a les persones que venen subrogades d'aquestes concessions, senyor Fernando Rodríguez Rodríguez i el senyor Santos Seronero Rodríguez, respectivament, a fi i efecte de respectar-li els drets retributius i laborals del servei al qual estava adscrit. En conseqüència, el grup estarà compost per les següents categories:

    Xofer A.

    Xofer B.

    Xofer C (recollida deixalleries).

    Xofer D (recollida residus).

    Xofer E (vehicle de menys de 3.500 kg).

    Xofer subrogat concessió municipal de Montmeló.

  5. Grup d'operaris i operàries.

    La categoria de peó subrogat concessió municipal Sant Antoni de Vilamajor va ser creada, únicament i exclusivament, per a la persona que ve subrogada d'aquesta concessió, senyor Carlos Zugasti, a fi i efecte de respectar-li els drets retributius i laborals del servei al qual estava adscrit. En conseqüència, el grup estarà compost per les següents categories:

    Inspector/a de servei.

    Operari/ària de manteniment.

    Operari/ària de deixalleria.

    Peó/ona recollides.

    Peó recollides subrogat concessió municipal Sant Antoni de Vilamajor.

Article 8

Horaris i jornada laboral

La jornada de tots els treballadors i les treballadores serà de 35 hores setmanals i 1.581 hores de treball efectiu anual. Els treballadors que prestin serveis en horari continuat tindran dret a un descans de 20 minuts que serà considerat com a temps de treball efectiu, sempre que la seva jornada diària continuada sigui superior a 6 hores de treball.

Els horaris de treball es confeccionaran i s'annexaran anualment al present Conveni.

Article 9

Descans setmanal

Per a tot el personal es garantirà 1 dia i mig setmanal de descans consecutiu.

Els/les operaris/es de deixalleria que així ho decideixen podran sol·licitar el gaudi d'un diumenge al mes, a excepció del mes que es facin vacances. Com especifica l'article 8, aquestes hores es compensaran obrint dimarts de 9.30 a 13 hores i de 15.30 a 19 hores. A fi i efecte de programar la continuïtat del servei i les substitucions del operaris, aquest gaudi serà permanent, al llarg de l'any sol·licitat, més enllà de situacions excepcionals, que l'empresa estudiarà, cas per cas, prèvia sol·licitud i justificació.

En finalitzar l'any se sol·licitarà als operaris/àries de deixalleries si volen realitzar aquest...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR